3 آبان 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

جدول اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر شد

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

جدول اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر شد

جدول اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر شد


جدول فرمول افزایش حقوق بازنشستگان امروز سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ منتشر شد. در ادامه جدول اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد ۱۴۰۳ را مشاهده می‌کنید. شایان ذکر است این جدول مختص کارگران تامین اجتماعی نیست و بازنشستگان تامین اجتماعی را نیز شامل می‌شود.

به گزارش منیبان، براساس اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ماه اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد ماه واریز می‌شود.

هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

آهنگساز؛ نمایشنامه ایرج طهماسب را موزیکال به تئاتر شهر می‌آورد/ نمایش «گور پلاس» تمدید شد

بارگذاری احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان + جزییات

احکام جدید همسان‌سازی در سایت صندوق بازنشستگی کشوری و سامانه صبا بارگذاری شده است؛ بازنشستگان کشوری می‌توانند با وارد کردن سه گزینه (کد ملی و دفتر کل و شماره حساب بانک صادرات) احکام همسان سازی خود را مشاهده و یا دریافت نمائید.

با این حال تعدادی از بازنشستگان می‌گویند: از شب گذشته تا کنون نتوانسته‌اند این احکام را دریافت کنند و هرچه تلاش کرده‌اند با قطعی یا خطای سایت روبرو شده‌اند؛ پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که ترافیک سنگین و تقاضای بالای بازنشستگان برای ورود به سایت و دریافت احکام، سامانه صبا را با اختلال مواجه کرده است./خبرآنلاین

حقوق بازنشستگان

علت کسر از حقوق برخی بازنشستگان؛چالش بازنشسته‌های فرهنگی پس از ۱۴۰۰ 

محمدرضا انتظاریان (فعال بازنشسته صندوق کشوری و از طراحان کارزار پیگیری حقوق بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰) -که اخیراً در نامه خود در پلتفرم کارزار خطاب به رئیس مجلس خواهان رسیدگی به وضعیت این دسته از بازنشستگان شده است- در رابطه با موضوع کسر از حقوق برخی بازنشستگان در پایان مهرماه اظهار کرد: ما بازنشستگان فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش پس از سال ۱۴۰۰ هستیم و عمده بازنشستگانی که در شب دوشنبه با کاهش حقوق مستمری خود مواجه شدند، کسانی هستند که پس از ۱۴۰۰ بازنشسته شدند. 

تکمیل زنجیره ارزش نفت در برنامه هفتم با مشوق‌های راهبردی توسعه پتروپالایشگاه‌ها

وی در تشریح مشکلات این بازنشستگان اظهار کرد: در ماه‌ شهریور مبلغ یک میلیون تومان علی الحساب بیشتر از ماه قبل از آن در تیرماه؛ برای ما واریز شد که گفته شد این میزان اضافه واریز شده و نباید برای ما واریز می‌شد. از همین رو این ماه این بازنشستگان مشمول کسر حقوق حدود ۱ میلیون تومانی شدند. 

این فعال بازنشسته کشوری افزود: داستان ما بازنشسته‌های ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد با بقیه بازنشستگان کشوری کاملاً متفاوت است. مسئله این است که ما طبق برنامه ششم توسعه مشمول رتبه‌بندی بودیم و همزمان همسان‌سازی حقوق ما باید باتوجه به رتبه‌بندی شاغلین ما صورت می‌گرفت. اما نه احکام و قوانین برنامه ششم توسعه برای ما اجرا شده و نه برنامه هفتم توسعه درباره ما به درستی اجرا شده است. در این رابطه نیز از طریق کارزارها و فرستادن نماینده‌ها به تهران بارها تلاش کردیم و پرده آخر این تلاش‌ها ماجرای نامه ما به رئیس مجلس بود. 

انتظاریان تصریح کرد: برای ما بازنشستگان پس از شهریور ۱۴۰۰ بر مبنای ۹۰ درصد همسان‌سازی طبق برنامه ششم توسعه باید باتوجه به درج رتبه‌بندی که حداقل آن پایه ۲ است، واریز می‌شد. این به آن معناست که حداقل ۳ تا ۵ میلیون به مستمری همه ما بازنشستگان باید از همان سال ۱۴۰۱ اضافه و واریز می‌شد و ما می‌بایست زودتر از همسان‌سازی فعلی مشمول می‌شدیم. این درحالی است که معوقات ما نیز داده نشده است. 

توصیه امام به قضات برای حفظ استقلال دادگاه/ نباید کاری کرد که بگویند دادگاه‌ها در زمان طاغوت اینطور نبود

وی خاطرنشان کرد: با محاسبات صورت گرفته صندوق بازنشستگی کشوری و دولت به ما ۳۸ ماه معوقات مابه‌التفاوت متناسب‌سازی بدهکار است و با فرض اینکه همه ما ۵۰ هزار نفر بازنشسته فرهنگی پس از ۱۴۰۰ رتبه ۲ باشیم، بین ۴-۵ میلیون تومان به ازای هر ۳۸ ماه از دولت معوقات مابه التفاوت همسان‌سازی (باتوجه به رتبه بندی) طلب داریم که مبلغی بیش از ۱۵۰ میلیون تومان است. زیرا افراد با رتبه‌بندی‌های متوسط تا ۶ میلیون تومان افزایش حقوق داشتند که ۹۰ درصد آن چیزی بین ۴ تا ۵ میلیون تومان است. 

این فعال حقوق بازنشستگان کشوری تاکید کرد: بازنشستگان آموزش و پرورش و فرهنگیان از دیگر بازنشستگان کشوری مظلوم‌تر هستند و در این میان اجحاف بیشتر در میان بازنشستگان بخش آموزش کشور، در حق بازنشستگان فرهنگی پس از شهریور ۱۴۰۰ صورت گرفت؛ تا حدی که ما برای اخذ پاداش پایان دوره خود نیز مجبور به تجمع شدیم و با تاخیر فراوان و به صورت خرد-خرد پاداش را دریافت کردیم. 

حقوق بازنشستگان

نقش سازمان برنامه و بودجه- حقوق بازنشستگان

در این میان، بیش از همه در تعلل‌ها و عدم انتشار احکام، نقش سازمان برنامه و بودجه برجسته است. پیش از این نیز کارشناسان این سازمان گفته بودند که مشکل تاخیر در انجام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری که منابع آن قبلا از ۱ درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده فراهم شده، تاخیر در طراحی جداول احکام حقوق بازنشستگان است. با این وجود به نظر می‌رسد سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی کشوری باید هرچه سریع‌تر نسبت به شفاف‌سازی احکام و اصلاح احکامی که احتمالا اشتباه هستند، اقدام نمایند./ایلنا

آماده کمک به حل بحران اوکراین هستیم



آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.

قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,690,000تومان است.

قیمت اصلی 2,000,000تومان بود.قیمت فعلی 610,000تومان است.

قیمت اصلی 1,218,000تومان بود.قیمت فعلی 649,000تومان است.

قیمت اصلی 299,000تومان بود.قیمت فعلی 99,000تومان است.

قیمت اصلی 4,850,000تومان بود.قیمت فعلی 2,990,000تومان است.

قیمت اصلی 3,300,000تومان بود.قیمت فعلی 1,790,000تومان است.

قیمت اصلی 3,390,000تومان بود.قیمت فعلی 1,990,000تومان است.

قیمت اصلی 5,690,000تومان بود.قیمت فعلی 2,890,000تومان است.

قیمت اصلی 4,800,000تومان بود.قیمت فعلی 3,200,000تومان است.

اشتراک مطلب در :
بند انگشتینام و قیمت
اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
اشتراک سه ماهه نماوا
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
اشتراک سه ماهه فیلیمو
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
ساعت هوشمند مدل K59 – Pro (ویدئو معرفی)
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,690,000تومان است.
شامپو نانو بدنه خودرو براق کننده و تمیز کننده تکرو 1.5 لیتر
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
مایع تمیز کننده شیشه خودرو تیزرو صنعت 4 لیتر
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
کیسه فریزر پلانگتون بسته 1000 عددی
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
تونر لافارر مدل مولتی اکتیو مناسب پوست های خشک و حساس حجم 170 میلی لیتر
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قرص جوشان ویتامین ث 1000 میلی گرمی یوروویتال بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قرص جوشان ویتامین C 1000 میلی گرم‌ های هلث بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت