27 شهریور 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

بازدید از جاهای دیدنی انزلی برای سفری خاطره انگیز!

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

بازدید از جاهای دیدنی انزلی برای سفری خاطره انگیز!

بازدید از جاهای دیدنی انزلی برای سفری خاطره انگیز!


برای حس خوشبختی و تجربه یک زندگی شاد، در کنار کار حتما باید سفر کنید. اگر تا به حال به تفریح و سرگرمی فکر نکرده اید، پس بهتر است روتین زندگی تان را تغییر بدهید و سفر را به یک بخش جدا نشدنی از روزمرگی‌هایتان تبدیل کنید. برای این تغییر نیز ابتدا از مکان زندگی خودتان شروع کنید، شهرتان را بیشتر بشناسید، به اماکن دیدنی محل سکونت‌تان بروید، جاهای دیدنی و تاریخی شهر را ببینید و بعد به شهرهای کناری تان سفر کنید و همچنان پیش بروید تا به همه کشور سفر کنید. شاید هم دوست داشته باشید اول به شهر مختلف سفر کنید مثلا به بندر انزلی! این شهر زیبا بهترین انتخاب برای آن هایی است که می خواهند از حالا به بعد سفر را به برنامه زندگی شان اضافه کنند. ما در این مقاله تمام جاهای دیدنی انزلی را به شما معرفی می کنیم تا اگر به این شهر بندری سفر کردید، نقشه راهی داشته باشید و حتی برای چند روز کوتاه با برنامه ریزی دقیق از بیشترین جاهای آن دیدن کنید و خاطرات خوبی برای خود رقم بزنید.

بهترین زمان سفر به بندر انزلی

اما قبل از هر چیزی ابتدا باید بدانید بهترین فصل سفر به بندر انزلی چه زمانی است؟! بهترین زمان برای سفر به این شهر بهار و پاییز است. در این دو فصل آب و هوای انزلی متعادل و دارای کمترین رطوبت است. در طول فصل بهار و البته تابستان، نیلوفرهای آبی در تالاب دیدنی است و در پاییز نیز آب و هوای خنک آن بهترین زمان برای پیاده روی میان جنگل و پارک هاست. فصل پاییز فصل رنگ نارنجی، قرمز و زرد است که اگر به عکاسی علاقه داشته باشید، آلبوم بینظیری خواهید ساخت.

مسیر بندر انزلی

بندر انزلی در 40 کیلومتری شهر رشت واقع شده است. پس اگر به رشت سفر کردید، حتما به دیدن این بندر که در یکی از مناطق آزاد شمال ایران واقع شده نیز بروید. برای سفر به انزلی از ماشین شخصی خودتان استفاده کنید که باید از اتوبان قزوین-رشت عبور کرد. اما اگر رانندگی خسته تان می کند می توانید از اتوبوس های انزلی که از پایانه بیهقی حرکت می کنند نیز استفاده کنید. شاید هم دوست داشته باشید با هواپیما یا تاکسی سفر کنید. به هر حال در این سفر برای انتخاب وسیله نقلیه هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

پوتین دستور به افزایش نیروهای ارتش روسیه داد

جاهای دیدنی انزلی

خوب حالا نوبت معرفی جاهای دیدنی انزلی است. این شهر مملو از اماکن دیدنی و گردشگری با تفریحات مختلف است که مطمئنا نمی توانید همه آن ها را در سفری کوتاه و چند روزه دیدن کنید، بنابراین پیشنهاد ما به شما بازدید از مکان های زیر است. ما در ادامه علاوه بر ذکر نام و آدرس جاهای دیدنی بندر انزلی به ساعت بازدید و مقدار هزینه آن نیز پرداخته ایم، پس شما با می توانید با اطلاعات کامل به این سفر بروید. همچنین ما در هر بخش از آنچه قرار است با آن روبه رو شوید نیز نوشته ایم.

روستای اشپلا

روستای اشپلا

اشپلا کنار تالاب انزلی در بندر انزلی استان گیلان واقع شده است. برای رفتن به این روستا نیز شما محدودیت زمانی ندارید و می توانید کاملا رایگان از جای جای آن دیدن کنید. این روستا در نزدیکی تالاب واقع شده، از این رو آب و هوای فوق العاده ای دارد. وقتی به این روستا سفر کنید می توانید از برکه و محل بزرگی که در قدیم استخر پرورش ماهی بوده نیز دیدن کنید. در واقع روستای اشپلا بهترین مکان برای پیک نیک های آخر هفته است. تا یادم نرفته “اگر ماهیگیری بلد هستید، وسایل خود را ببرید که قرار است حسابی ماهی صید کنید.”

۴ میلیون تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شد

تالاب انزلی

خوب اولین مکان دیدنی بندر انزلی دیدن از تالاب انزلی است که زیستگاه پرندگان و حیوانات آبزی است  وانواع ماهی ها و گیاهان آبی را می توانید در این تالاب ببینید. در این مکان می توانید ماهیگیری کنید و به تماشای پرواز پرنده ها بنشینید.

تالاب انزلی چند جزیره و شبه جزیره دارد و می شود در مناطق محافظت شده آن قایق سواری نیز کنید. اگر می خواهید نیلوفرهای آبی را ببینید حتما در فصل بهار و تابستان به انزلی سفر کنید.

شما هر ساعتی از روز که بخواهید از تالاب دیدن کنید، فرقی نمی کند اما برای قایق سواری باید از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر به این مکان بروید. همچنین هزینه رفتن به تالاب با توجه به سرگرمی که انتخاب می کنید فرق می کند.

تالاب در ناحیه تعاونی نیزار، قسمت پل هوایی خیابان تکاوران انزلی در استان گیلان واقع شده است.

ساحل انزلی

ساحل انزلی

ساحل انزلی که از طولانی ترین سواحل دریای خزر به شمار می روند نه تنها زیباست بلکه جزء قدیمی ترین ساحل احیا شده نیز محسوب می شود. برای دیدن ساحل انزلی به این بندر که در استان گیلان قرار دارد سفر کنید و هر ساعت از روز شب که دلتان می خواهد به ساحل بروید. پیشنهاد می کنیم یک طلوع و یک غروب را حتما در ساحل بگذرانید. آرامش آن بینظیر است. همچنین دیدن آن هیچ هزینه ندارد. در ساحل انزلی می توانید از انواع ورزش های آبی لذت ببرید ورفت و آمد کشتی ها را تماشا کنید. در ادامه ساحل یک بلوار ساحلی ساخته شده که اولین پارک اروپایی به سبک جدید شناخته می شود.

یک نقشه در ۲ نقطه؛ تل‌آویو چه خوابی برای غزه و کرانه باختری دیده است؟

موج شکن انزلی

انتهای بلوار ساحلی که در منطقه بلوار ساحلی، بندر انزلی گیلان واقع شده است، موج شکن انزلی قرار دارد. برای دیدن از موج شکن انزلی 1 تا 2 ساعت کافی است و چون محدودیت زمانی ندارید، می توانید هر موقع که دوست دارید، به دیدن آن بروید که البته رایگان است و هیچ هزینه ای ندارد. هرچند کاربرد اصلی موج شکن ها جلوگیری از آسیب به قایق ها و کشتی ها موقع پهلو گرفتن است، اما در حال حاضر مثل قدیم کارایی ندارد و بیشتر به یک جاذبه تفریحی بدل شده است. می توانید از آن جا به آبی دریا نگاه کنید.

پل غازیان

در هر شهری ردپای تاریخ به چشم می خورد. به هر شهری سفر کنید، حتما با قسمتی از تاریخ رو به رو خواهید شد. درست مانند پل غازیان که از مهم ترین پل های تاریخی ایران به حساب می آید و در زمان خودش از مدرن ترین پل ها شناخته می شده است. دیدن این پل رایگان است و تنها یک ساعت زمان برای قدم زدن روی آن کافیست. طول پل غازیان 210 متر و عرض آن 10 متر است و ارتفاعی به اندازه 85.6 متر دارد. پل غازیان 5 دهانه دارد. طول یکی از آن‌ها که در قدیم متحرک بوده است نیز 25 متر است.

جنگ شش امتیازی در کرمانشاه؛ بعثت به دنبال جبران، نفت و گاز برای ادامه روند پیروزی

وقتی وارد گیلان شوید و به سمت بندر انزلی واقع در رودخانه انزلی بروید، می توانید پل غازیان را بین غازیان و میان پشته ببینید. این پل در مسیر ارتباطی تهران – رشت ساخته شده است.

پناهگاه حیات وحش سرخانکل

پناهگاه حیات وحش سرخانکل

پناهگاه حیات وحش سرخانکل یکی دیگر از جاهای دیدنی انزلی به حساب می آید که هزینه بازدید از آن با توجه به وسیله سرگرمی که انتخاب می کنید، متفاوت است. همچنین بازدید از آن نیز تنها بین ساعات کاری امکان پذیر است. این مکان در فصل بهار و تابستان با آن نیلوفرهای آبی منظره خیره کننده ای می سازد که نمی توان چشم از آن برداشت. این پناهگاه همانطور که از نامش پیداست زیستگاه ماهی ها و پرندگان مختلف بسیاری است. برای دیدن از پناهگاه حیات وحش سرخانکل به تالاب انزلی، واقع در بندر انزلی استان گیلان سفر کنید.

پارک جنگلی بندر انزلی

برای پیاده روی، دوچرخه سواری یا جت اسکی به پارک جنگلی بندر انزلی بروید. این پارک در جاده رشت به انزلی قرار دارد و در استان گیلان واقع شده است. بازدید از این پارک نیز محدودیت زمانی و هزینه ندارد. پارک جنگی انزلی نه تنها مکان خوبی برای یک پیک نیک خانوادگی است، بلکه ورودی آن پر از غرفه های مختلف صنایع دستی است که می توانید از سوغاتی بخرید.

صادرات مرغ متوقف شد

دیگر اماکن گردشگری و تفریحی بندر انزلی

دیدنی های انزلی تنها به موارد بالا خلاصه نمی شود، بلکه شما می توانید از جاهای گردشگری و تفریحی زیر نیز دیدن کنید.

مجموعه مارینا کاسپین

مجموعه مارینا کاسپین

مارینا کاسپین در منطقه آزاد انزلی استان گیلان واقع شده که می توانید از ساعت 12 ظهر تا 22 شب از آن دیدن کنید. هزینه این مجموعه با توجه به وسیله سرگرمی آن متفاوت است.

آکواریوم انزلی

برای دیدن از آکواریوم انزلی که با 40 متر تونل زیر آب و 40 آکواریوم مختلف، در 2 طبقه ساخته شده است، باید 140 هزار تومان بپردازید و از تماشای 200 گونه مختلف آبزیان و بیش از 5 هزار خزنده، آبزی و پرنده لذت ببرید. ساعات بازدید این آکواریوم که بزرگترین و کامل ترین آکواریوم مصنوعی ایران به حساب می آید، از 12 ظهر تا 8 شب است.
از طرفی این مکان دیدنی دارای شهربازی سرپوشیده با بازی های مدرن، بولینگ و لونا پارک با شمار زیادی رستوران و کافی شاپ است. آکواریوم در فاز تجارت و گردشگری، منطقه آزاد انزلی استان گیلان ساخته شده است.

سعید مهری چه زود پرسپولیسی شد!

کلبه وحشت انزلی

کلبه وحشت انزلی

افسانه های زیادی در مورد کلبه وحشت انزلی وجود دارد که دقیق معلوم نیست کجا واقع شده است. اما برخی معتقد اند که کلبه وحشت همان عمارت هفت دغنان است که در دوران ساسانی متعلق به یکی از ثروتمندان به نام عزت الملوک بوده است. این عمارت در سال های اخیر به دلیل مرمت نشدن و عدم رسیدگی در حال تخریب است. برای دیدن آن به منطقه هفت دغنان، روستای بهمبر بندر انزلی بروید. دیدن این روستا محدودیت زمانی ندارد و کاملا رایگان است.

حافظیه بندر انزلی

حافظیه بندر انزلی

حافظیه بندر انزلی هم از اماکن تاریخی و فرهنگی است که در سال 1311 توسط مهندسان آلمانی و با تلاش شهردار بندر انزلی ساخته شده است. جالب است بدانید حافظیه شیراز دو سال بعد از حافظیه بندر انزلی ساخته شده و معماری آن از ترنم موسیقی انزلی الهام گرفته شده است.
برای بازدید از حافظیه بندر انزلی محدودیت زمانی ندارید و کاملا رایگان است. این بنا در مجاورت بنای شهرداری، در بلوار ساحلی انزلی بندر انزلی استان گیلان واقع شده است.

حکم خوردن داروهای ساخته شده از ژلاتین خوک

پل‌ انزلی

برای بازدید از پل انزلی، هر ساعت از شبانه روز که دوست دارید به بندر انزلی استان گیلان بروید و کاملا رایگان از آن دیدن کنید.

دهکده ساحلی بندر انزلی

یکی از تفریحگاه های دیدنی انزلی که می توانید بدون هزینه و بدون محدودیت زمانی به دیدن آن بروید، دهکده ساحلی بندر انزلی واقع در غازیان بین محله شالیور و بی بی حوریه است.

بقعه بی بی حوریه

بقعه بی بی حوریه

اگر می خواهید از بقعه بی بی حوریه دیدن کنید به بندر انزلی استان گیلان بروید و بدون هیچ هزینه و محدودیت زمانی وارد آن شوید.

برج ساعت انزلی یا مناره انزلی

برج ساعت انزلی یا همان مناره انزلی در بندر انزلی، مطهری، بازار بزرگ سپه، خیابان سپه بین سی متری پاسداران و خیابان قاآنی شمالی 3 استان گیلان واقع شده است که بازدید از آن هزینه یا محدودیت زمانی ندارد.

بلوار ساحلی بندر انزلی

دیدن بلوار ساحلی بندر انزلی نیز کاملا رایگان است و بدون هیچ محدویت زمانی می توانید به تماشای آن بروید.

کاخ موزه نظامی انزلی

کاخ موزه نظامی انزلی بین دو پل انزلی و غازیان واقع شده است که می توانید بین ساعت 8 تا 13 بعد از ظهر و از 15 تا 18 عصر از آن دیدن کنید. هزینه بلیط این کاخ 5 هزار تومان است.

خبر خوش واریزی اضافه متناسب سازی حقوق بازنشستگان

گورستان لهستانی بندر انزلی

گورستان لهستانی بندر انزلی

هرچند بازدید از این مکان رایگان است اما برای بازدید از آن از صبح تا بعد از ظهر وقت دارید.

کاخ میان پشته

کاخ میان پشته بین دو پل انزلی و غازیان در بندر انزلی قرار دارد. برای بازدید از 8 تا 13 ظهر و از 15 تا 18 عصر وقت دارید و بلیط ورود آن 5 هزار تومان است.

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان

به بندر انزلی بروید و بدون هیچ محدودیت زمانی از کشتی تفریحی میرزا کوچک خان دیدن کنید. البته هزینه بازدید آن با توجه به نوع خدمات و سرگرمی ها متفاوت است.



منبع : خبرنامه

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.

قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,690,000تومان است.

قیمت اصلی 2,000,000تومان بود.قیمت فعلی 610,000تومان است.

قیمت اصلی 1,218,000تومان بود.قیمت فعلی 649,000تومان است.

قیمت اصلی 299,000تومان بود.قیمت فعلی 99,000تومان است.

قیمت اصلی 4,850,000تومان بود.قیمت فعلی 2,990,000تومان است.

قیمت اصلی 3,300,000تومان بود.قیمت فعلی 1,790,000تومان است.

قیمت اصلی 3,390,000تومان بود.قیمت فعلی 1,990,000تومان است.

قیمت اصلی 5,690,000تومان بود.قیمت فعلی 2,890,000تومان است.

قیمت اصلی 4,800,000تومان بود.قیمت فعلی 3,200,000تومان است.

اشتراک مطلب در :
بند انگشتینام و قیمت
اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
اشتراک سه ماهه نماوا
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
اشتراک سه ماهه فیلیمو
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
ساعت هوشمند مدل K59 – Pro (ویدئو معرفی)
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,690,000تومان است.
شامپو نانو بدنه خودرو براق کننده و تمیز کننده تکرو 1.5 لیتر
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
مایع تمیز کننده شیشه خودرو تیزرو صنعت 4 لیتر
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
کیسه فریزر پلانگتون بسته 1000 عددی
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
تونر لافارر مدل مولتی اکتیو مناسب پوست های خشک و حساس حجم 170 میلی لیتر
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قرص جوشان ویتامین ث 1000 میلی گرمی یوروویتال بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قرص جوشان ویتامین C 1000 میلی گرم‌ های هلث بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت