2 آبان 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

کارخانه سیمان خوزستان چقدر به تعهدات خود در حوزه مسئولیت های اجتماعی عمل کرده است ؟ / چه پروژه هایی در این حوزه انجام شده اند؟

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

کارخانه سیمان خوزستان چقدر به تعهدات خود در حوزه مسئولیت های اجتماعی عمل کرده است ؟ / چه پروژه هایی در این حوزه انجام شده اند؟

کارخانه سیمان خوزستان چقدر به تعهدات خود در حوزه مسئولیت های اجتماعی عمل کرده است ؟ / چه پروژه هایی در این حوزه انجام شده اند؟



نوید احمدپور – شرکت سیمان هفتکل پیشگام در عمل به مسئولیت های اجتماعی ، این خبری بود که  خبرگزاری بسیج به نقل از خبرنگارش در هفتکل با تیتر مذکور منتشر کرد و  از طریق لینک زیر میتوانید به متن اصلی خبر دسترسی پیدا کنید.

شرکت سیمان هفتکل پیشگام در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی

در بخشی از این خبر آمده است : شرکت سیمان این شهرستان تلاش‌های قابل قبولی در راستای حمایت از شهروندان بومی، مشارکت در طرح‌های فرهنگی و اجتماعی و اشتغال‌زایی جوانان از خود نشان داده که می‌توان از این اقدامات به عنوان مصادیق بارز عمل به مسئولیت‌های اجتماعی این واحد صنعتی بزرگ نام برد.

سوال این است که این خبر با استناد به کدام گزارش خبرگزاری یا سایت خود کارخانه یا پروژه های اجرا شده در واقعیت جنبه عملی یافته و این نتیجه گیری و ادعا که در آن نوشته شده است از کجا آمده است؟

چرا قائم مقام کارخانه سیمان برای ارائه این گزارش حضور یافته  و به یکباره بعد از انتصاب بیش از سه هفته ای قائم مقام می بایست این به اصطلاح گزارش عملکرد وسیع این کارخانه در حوزه مسئولیت های اجتماعی بدون اشاره به ریز جزئیات آن تبدیل به خبر شود؟
از ابتدای سال چند جوان هفتکلی در این کارخانه استخدام شده اند؟
چه پروژه هایی در حوزه مسئولیت های اجتماعی توسط کارخانه سیمان خوزستان طی بازه زمانی هشت ماهه انجام شده اند؟
افرادی که اقدام به انتشار این خبر کردند لیست طرح ها و پروژه هایی با این عظمت که در این خبر در حوزه مسئولیت های اجتماعی به آن اشاره شده است را ارائه دهند.

هفت شاهکار معماری جهان که متاسفانه هیچوقت ساخته نشدند

بنابر برخی خبرها،اوضاع این کارخانه آنقدر نابسامان شده و این نابسامانی آنقدر شفاف، که حجت الاسلام شیرمهد، امام جمعه جدید شهرستان هفتکل در خطبه های نماز جمعه این هفته خطاب به مسئولان استانی و تصمیم گیرندگان در شهرستان گفت: خبرهای خوبی از سیمان خوزستان نمی شنویم و باید رکود در این مجموعه مهار بشود.

اما مسئولیت اجتماعی چیست و چرا ما این پرسش ها را مطرح کردیم

مسئولیت اجتماعی که با اصطلاح مخفف CSR (corporate social responsibility) در زبان انگلیسی شناخته می شود را می‌توان متر و معیار و چهارچوبی دانست که شرکت ها بر اساس آن در رابطه با مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زیست‌محیطی اطراف طرح ها یا پروژه هایی در قالب ها مختلف با هدف توسعه پایدار جغرافیای اطراف کارخانه انجام میدهند.
یعنی شرکت باید با انجام اموری در قالب مسئولیت های اجتماعی رضایت نسبی مردم منطقه را نسبت به حضور کارخانه در آن منطقه کسب نماید و مردم منطقه متوجه شوند که حضور این کارخانه ضامن پیشرفت و توسعه پایدار جامعه و اقتصاد آنها خواهد بود.
این مسئولیت اجتماعی می تواند در قالب های اشتغال ، ساخت مدرسه ، جاده ، پارک و جنگل کاری و بطور کلی فضای سبز ، ساخت اماکن ورزشی و فرهنگی و سرگرمی ، ایجاد صنایع پایین دستی یا بالا دستی در صورت نیاز در منطقه و قویتر کردن اقتصاد مردم منطقه ، کمک به امور خیریه ، مساجد و اشکال دیگر خود را نشان دهد.
اینگونه است که مردم منطقه میتوانند حضور یک شرکت بزرگ در منطقه و انتفاعی که حضور آن میتواند برای آنها داشته باشد را درک میکنند. حالا با توجه به این تعاریف به اول مطلب برگشته و دوباره آن را بخوانید.

مجلس استعفای حسین‌زاده را بپذیرد تا میان قوا کدورت ایجاد نشود

قائم مقام یا مدیرعامل کدامیک مدیریت کارخانه سیمان خوزستان را عهده دار شده اند؟ 

حضور یکباره قائم مقام در دیداری معمولی با تعدادی از مسئولین و صحبت از انجام مسئولیت های اجتماعی با ابعادی بزرگ این سوال را ایجاد می کند که تعاریفی به این اندازه قطعا نمی تواند در بازه زمانی 3 هفته ای انجام شده باشد پس خود مدیرعامل شرکت سیمان کجاست ؟
با یک سرچ ساده در گوگل بنام “کارخانه سیمان خوزستان” و تنظیم جستجو ها بر اساس زمان در یک ساعت قبل ، یک رو قبل ، یک هفته قبل، و یکسال قبل بگذارید و نتایج را مشاهده کنید، هیچ خبر و گزارشی نه تنها از مسئولیت های اجتماعی بلکه از کارخانه سیمان خوزستان یا مدیرعامل آن هم نخواهید دید.
چند کنفرانس مطبوعاتی با رسانه ها برای ارائه عملکرد این کارخانه عظیم طی این 8 ماه برگزار شده است؟

حالا چطور وقتی مدیرعامل شرکتی که هشت ماه از زمان انتصابش میگذرد و از رسانه ها دور بوده و وضعیت کارخانه تحت امرش طبق گزارش موجود روندی نزولی نسبت به دوره مشابه خود در سال گذشته داشته است باید در حوزه مسئولیت های اجتماعی خوب عمل کرده باشد و در مقابل، هیچ گزارشی به رسانه ها نداده باشد و در واقعیت نیز هیچ آماری از این پروژه ها در دست نباشد و مردم هم از این طرح ها و پروژه ها بی اطلاع باشند.

عکس| دیدار نابغه ورزش ایران با مشاور و دستیار رهبر معظم انقلاب

خبرگزاری خبرآنلاین در گزارش قبلی خود درباره وضعیت فعلی کارخانه که  متن آن در لینک زیر موجود است توضیحات لارم و کامل را ارائه داده است.

وزیر کار به موضوع کارخانه سیمان خوزستان ورود کند/ شرکتی که میتواند با مدیریت صحیح آبادانی چند شهر را تضمین کند

مجددا  از مدیران هلدینگ فارس و خوزستان و مقامات بالاتر مدیران یعنی شستا و سازمان تامین اجتماعی و در پایان جناب آقای میدری وزیر کار تقاضا میگردد تا به این مسئله ورود کرده و جمعی را از بلاتکلیفی نجات دهند و نگذراند پدرخوانده های نوظهور برای این کارخانه بزرگ و مردم منطقه تصمیم بگیرند.
در پایان اشاره میشود مدیرعامل فعلی کارخانه سیمان یک مدیر غیربومی و پروازی است و کمترین حضور عملیاتی را در کارخانه داشته است.

46



منبع: خبرآنلاین

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.

قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,690,000تومان است.

قیمت اصلی 2,000,000تومان بود.قیمت فعلی 610,000تومان است.

قیمت اصلی 1,218,000تومان بود.قیمت فعلی 649,000تومان است.

قیمت اصلی 299,000تومان بود.قیمت فعلی 99,000تومان است.

قیمت اصلی 4,850,000تومان بود.قیمت فعلی 2,990,000تومان است.

قیمت اصلی 3,300,000تومان بود.قیمت فعلی 1,790,000تومان است.

قیمت اصلی 3,390,000تومان بود.قیمت فعلی 1,990,000تومان است.

قیمت اصلی 5,690,000تومان بود.قیمت فعلی 2,890,000تومان است.

قیمت اصلی 4,800,000تومان بود.قیمت فعلی 3,200,000تومان است.

اشتراک مطلب در :
بند انگشتینام و قیمت
اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
اشتراک سه ماهه نماوا
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
اشتراک سه ماهه فیلیمو
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
ساعت هوشمند مدل K59 – Pro (ویدئو معرفی)
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,690,000تومان است.
شامپو نانو بدنه خودرو براق کننده و تمیز کننده تکرو 1.5 لیتر
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
مایع تمیز کننده شیشه خودرو تیزرو صنعت 4 لیتر
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
کیسه فریزر پلانگتون بسته 1000 عددی
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
تونر لافارر مدل مولتی اکتیو مناسب پوست های خشک و حساس حجم 170 میلی لیتر
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قرص جوشان ویتامین ث 1000 میلی گرمی یوروویتال بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قرص جوشان ویتامین C 1000 میلی گرم‌ های هلث بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت