6 مرداد 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

آغاز ثبت نام یارانه نقدی دولت رییسی از امشب

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

اوج گیری یارانه نقدی دولت رییسی در روز پنج‌شنبه

آغاز ثبت نام یارانه نقدی دولت رییسی از امشب

خبرهای مهمی از یارانه نقدی به گوش می رسد. هنوز برای تغییر در نحوه پرداخت یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. یارانه نقدی در نیمه دوم سال ممکن است رقمی جذاب و وسوسه انگیز پیدا بکند. یارانه نقدی مهر 1402 به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مرحله جدید از یارانه نقدی  کی واریز  میشود؟

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی با اضافه شدن دهک‌های ششم و هفتم از روز شنبه آغاز شد و معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه‌ای در این رابطه گفت: با افزوده‌شدن دو دهک ششم و هفتم به این طرح افزایش چشم‌گیری در جمعیت مشمول طرح کالابرگ الکترونیک شده است و جمعیت تحت پوشش از ۴۱ به ۶۱ میلیون نفر افزایش یافته است.

خبر مهم از یارانه نقدی

زوی همچنین گفته بود پایگاه رفاه ایرانیان در حال به روز رسانی است و به زودی تغییراتی در دهک بندی خانوار‌ها انجام می‌شود و اطلاعات سامانه به روز شده و به زودی با اعمال اطلاعات در داخل دهک‌ها جابجایی صورت می‌گیرد.

با اعلام این خبر بسیاری از مخاطبین باشگاه خبرنگاران جوان با ارسال پیام در سایت و فضای مجازی پرسیده بودند که چگونه می‌توان به دهک بندی‌ها اعتراض کرد و سئوالاتی در این زمینه مطرح کردند.

سهم ۲ درصدی ایران از بازار ۶۰۰۰میلیاردی محصولات حلال

این موضوع را از معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری کردیم.

سیدرضا یحیوی مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مدل دهک بندی از ماه آینده به احتمال زیاد ارتقاء یافته و تغییر خواهد کرد، پس از اعمال داده‌های جدید و در صورت تغییر دهک‌بندی افرادی که به دهک بندی جدید خود اعتراض دارند و معتقدند مغایرتی در اطلاعاتشان وجود دارد، در سامانه حمایت به نشانی hemayat.mcls.gov.ir یا سایت دولت من اعتراض خود را ثبت کنند.

وی افزود: اپراتور‌های سامانه به صورت تمام‌وقت اعتراض‌ها را بررسی و نتیجه را از طریق سامانه اعلام می‌کنند و با توجه به ارتقاء سامانه در کمترین زمان نتیجه اعتراض در سامانه قابل مشاهده است.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای اعتراض به دهک بندی جدید صرف ثبت اعتراض در سامانه حمایت کفایت می‌کند و نیاز به کار دیگری نیست.

وی همچنین در خصوص دسترسی روستائیان به طرح کالابرگ گفت: در سطح کشور ۱۴۵ هزار فروشگاه برای طرح کلابرگ فعال شده و در سطح دهستان و روستا‌های بزرگ این دسترسی وجود دارد.

این هیوندای توسان ۲۰۲۵ است؛ شاسی بلند محبوب/ تصاویر

یحیوی اظهار کرد: روستا‌های محدودی وجود دارد که به علت نبود زیر ساخت‌های لازم و یا نبود فروشگاه امکان اتصال طرح کالابرگ وجود ندارد که برای حل این موضوع با تعاون روستایی جلساتی برگزار شده تا بتوان از ظرفیت فروشگاه‌های تعاون روستایی که بالغ بر هزار فروشگاه است استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

یارانه نقدی به‌شرط و شروطی پرداخت می‌شود؛ اگر سرپرست خانوار دهک‌های چهار، پنج، شش و هفت که یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی به ازای هر نفر دریافت می‌کنند، حداقل ۲۰۰ هزار تومان را خرج خرید ۱۱ قلم کالای اعلام شده کنند، مشمول دریافت یارانه تشویقی شناخته می‌شوند.

یارانه نقدی را نمی‌توان به‌صورت نقدی برداشت کرد و باید حتما آن را برای خرید برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قندوشکر که در طرح کالابرگ ارائه شده‌اند، به‌کار برد. البته لازم نیست تمام این کالاها در سبد خرید قرار بگیرند. متقاضی مختار است اعتبار کالابرگ و یارانه تشویقی را برای خرید چند تا حتی یک قلم از آن‌ها صرف کند.

یارانه نقدی هر نفر در دهک اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان است؛ این افراد باید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را صرف خرید از سبد تعریف شده کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی برایشان منظور شود و یارانه هر عضو خانوار به ۵۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

هنر تعزیه و شبیه خوانی، مادر تمام هنر‌های روایی و تصویری دنیا است

یارانه نقدی دهک‌های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان واریز می‌شود و اگر آن‌ها از کالابرگ استفاده کنند و جزو مشمولان دریافت یارانه تشویقی قرار بگیرند، با احتساب ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی مجموع یارانه دریافتی هر عضو خانوار تا ۴۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

چطور بفهمم مشمول دریافت یارانه تشویقی هستم؟

یارانه تشویقی در هفته پایانی مهرماه به‌طور خودکار برای حدود ۶۱ میلیون از جمعیت کشور قابل استفاده است. اگر سرپرست خانوار یکی از دهک‌های یک تا سه، چهار و پنج و شش و هفت درآمدی هستید و هر ماه به ازای هر عضو خانوار یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حسابتان واریز می‌شود، می‌توانید یارانه نقدی را در قالب کالابرگ استفاده کنید و مشمول یارانه تشویقی شوید.

سرپرست خانواده می‌تواند با مراجعه به نشانی اینترنتی shoma.sfara.ir یا از طریق نصب اپلیکیشن شما روی تلفن همراه یا تبلت اندرویدی وضعیت خانوار و دهک‌بندی خانوار خود را بررسی کند و ببیند آیا مشمول دریافت یارانه تشویقی، می‌شود یا نه.

کددستوری کالابرگ با شماره‌گیری ستاره، ۵۰۰، ستاره، ۱۴۶۳، مربع و کددستوری ستاره، ۷۸۸، ستاره، ۲۸، مربع همین فرآیند را برای کسانی که گوشی هوشمند ندارند، میسر می‌کند.

حبیب الله بیطرف: جبهه پایداری پشت پرده حملات به ظریف است /رقابت های دوران انتخابات را به بعد از آن هم کشانده اند

 

یارانه تشویقی و خود یارانه قابل استفاده برای کالابرگ به‌هرحال در قالب تخفیف به مردم تعلق می‌گیرد و خریدار ناچار است مبلغی هرچند ناچیز را از جیب خودش پرداخت کند. به‌همین دلیل، دریافت یارانه به‌صورت نقدی همچنان جذابیت خود را حفظ خواهد کرد.

کالابرگ و یارانه تشویقی به‌صورت اختیاری در اختیار خانوارها قرار می‌گیرند و گزینه برداشت نقدی یارانه همچنان جلوی دست است. دولت با این موضوع مشکلی ندارد، چون متوجه شده غالب مردم به دریافت یارانه نقدی علاقمند هستند، اما کسی که عوض پول، یارانه را به خرید کالای اساسی و اقلام خوراکی اختصاص می‌دهد، سه جایزه دریافت می‌کند؛ مورد اول این است که اعتبار خرید یک‌ماه زودتر از موعد پرداخت یارانه در دسترس قرار بگیرد. برای مثال می‌توانید در مهرماه تمام مبلغ یارانه آبان را برای خرید کالا اساسی استفاده کنید.

مشمولان یارانه نقدی که سراغ استفاده از کالابرگ می‌روند، همچنین امکان خرید اقلام خوراکی با تخفیف را خواهد داشت و سومین جایزه همین افزایش ۲۰ درصدی یارانه دریافتی به‌عنوان یارانه تشویقی است.

درباره یارانه نقدی چه می‌دانیم؟

کالابرگ الکترونیک از اسفند سال گذشته در کل کشور اجرا شد و طبق آخرین آمارهای وزارت تعاون، ۱.۹ میلیون خانوار در شهریور امسال از کالابرگ الکترونیک استفاده کرده‌اند. کالابرگ الکترونیکی کاملا اختیاری است و اگر خانواری بخواهد، امکان برداشت نقدی از دستگاه‌های عابربانک مانند همیشه برایش وجود دارد.سلام نو

خبر خوش رئیس جمهور برای یارانه‌بگیران



منبع: دیجی سرگرمی

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.
اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
اشتراک سه ماهه نماوا
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
اشتراک سه ماهه فیلیمو
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
ساعت هوشمند مدل K59 – Pro (ویدئو معرفی)
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,690,000تومان است.
شامپو نانو بدنه خودرو براق کننده و تمیز کننده تکرو 1.5 لیتر
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
مایع تمیز کننده شیشه خودرو تیزرو صنعت 4 لیتر
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
کیسه فریزر پلانگتون بسته 1000 عددی
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
تونر لافارر مدل مولتی اکتیو مناسب پوست های خشک و حساس حجم 170 میلی لیتر
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قرص جوشان ویتامین ث 1000 میلی گرمی یوروویتال بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قرص جوشان ویتامین C 1000 میلی گرم‌ های هلث بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت