6 مرداد 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

اطلاعیه مهم 1 خرداد تامین اجتماعی برای بازنشستگان

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

اطلاعیه مهم 1 خرداد تامین اجتماعی برای بازنشستگان

اطلاعیه مهم 1 خرداد تامین اجتماعی برای بازنشستگان


حقوق بازنشستگان | سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای پیرامون تاخیر روزهای اخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان این سازمان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است: سازمان تأمین‌ اجتماعی ضمن عرض تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی ریاست محترم جمهور کشور و همراهان شهید ایشان به اطلاع می‌رساند؛ روند پرداخت حقوق مستمری‌بگیران محترم، مطابق ماه‌های قبل در حال انجام بوده و تاکنون بر اساس جدول حروف اعلام شده، تمامی حقوق‌های از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت، با اعمال افزایش حقوق سال جدید به‌طور کامل واریز شده و حروف باقی‌مانده‌ مربوط به روز ۳۱ اردیبهشت نیز، مطابق روال معمول و به ترتیب حروف در حال واریز است.

 مهم / زمان جدید واریز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

زمان واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد.

 

بنابر گفته عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ، بسیاری تا روز شنبه ۲۹ اردیبهشت حقوق بازنشستگی دریافت نکردند.

بازنشستگان تامین اجتماعی گزارش دادند با وجود اینکه عرف پرداختی سازمان تامین اجتماعی از نظر زمانی معمولاً بیستم هر ماه بوده است، اما بسیاری از بازنشستگان با چهار روز تاخیر حقوق مستمری دریافت کردند.

فوری /تعطیلی شنبه و یکشنبه در تهران

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی) با تایید این مطلب که بسیاری از بازنشستگان تا روز ۲۹ اردیبهشت نیز حقوق بازنشستگی دریافت نکردند، اظهار کرد: بسیاری از بازنشستگان نسبت به تاخیر پرداخت حقوق مستمری دچار مشکل می‌شوند زیرا میزان دریافتی آن‌ها به قدری است که روی روزهای دریافت حقوق خود نیز برنامه‌ریزی می‌کنند و برخی نیز اقساط دارند.

سازمان تامین اجتماعی دلیل تاخیر حقوق بازنشستگان را توضیح داد

این منبع آگاه تاکید کرد: مستمری افراد در ده روز آخر ماه حتما پرداخت خواهد شد و بازنشستگان عزیز نگرانی نداشته باشند. همچنین بازنشستگان خود سازمان تامین اجتماعی همواره آخرین گروهی هستند که حقوق مستمری خود را در روزهای ۲۹ و ۳۰‌ام اردیبهشت ماه دریافت می‌کنند و تا همه سایر بازنشستگان مستمری خود را دریافت نکرده باشند، بازنشستگان خود سازمان مستمری دریافت نخواهند کرد. 

بر اساس اعلام شورای نگهبان حکم برنامه هفتم توسعه درباره  متناسب سازی حقوق بازنشستگان  برخلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده و بر اساس آن بازنشسته‌ها باید طی 3سال 90درصد حقوق شاغلان را دریافت کنند. این خبر بارقه‌های امید را بر دل بازنشستگان تاباند، اما حاشیه‌های مستمری بازنشستگان در سال‌های اخیر تمامی ندارد، مشکل برقراری مستمری بازنشستگان که عمری بیش از 5دهه داشت اخیر باعث اعتراض آنها شده بود. بسیاری از بازنشستگان نسبت به ارقام دریافتی معترض بودند و اعتقاد داشتند که باید تاخیر در برقراری مستمری برطرف شود.  

اقدامات قانونی استرالیا درباره هوش‌مصنوعی

دلیل تاخیر چندین ماهه در صدور احکان برقرای مستمری بازنشستگان کشوری مشخص شد

 با پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات تخصصی با معاونین صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص مشکلات و چالش‌های اصلی بازنشستگان کشوری در حوزه فنی؛ تأخیرهای بعضا چندین ماهه در صدور احکام برقراری مستمری بازنشستگان کشوری که به دلیل قصور دستگاه‌ها در ارسال مدارک ایجاد شده بود، مرتفع شد.

 بر این اساس طی بخشنامه صندوق بازنشستگان کشوری به کلیه واحدهای تابعه و ادارات استانی مقرر شد، در صورت وجود نقص در مدارک بازنشستگان، چنانچه نواقص در خصوص مواردی نظیر؛ تأخیر در نقل و انتقال حق بیمه، عدم پرداخت کسور سنوات ارفاقی و اشتباه در مقطع زمانی معافیت کسور سنوات خدمت باشد، به مدت چهار ماه و به میزان ۷۵ درصد میانگین حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول برداشت کسور بازنشستگی در دو سال آخر اشتغال را به نسبت سنوات خدمت، به عنوان حواله موقت به فرد بازنشسته پرداخت کنند.

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با این اقدام معضل پنجاه ساله تأخیر در برقراری حقوق بازنشستگان کشوری که بسیار مورد اعتراض بازنشستگان گرامی بود، رفع شد.

هفت هزار میلیارد ریال طرح‌های آبرسانی در استان در حال اجراست

همچنین در راستای اعتراض بازنشستگان کشوری مبنی بر قصور برخی دستگاه‌های اجرایی در ارسال به موقع پرونده خدمتی مستخدم قبل از صدور حکم بازنشستگی توسط دستگاه ذی‌ربط؛ با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور مراتب اصلاح موضوع توسط صندوق بازنشستگی کشوری طی بخشنامه‌ای خطاب به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد./ افکارنیوز

بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری ب…

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

مصرف برق در استان مرکزی به مرز هشدار رسید

ردیبهشت ماه بازنشستگان به اضافه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان | نحوه دریافت فیش حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان با مبلغ جدید

براین اساس مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.



منبع: دیجی سرگرمی

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.
اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
اشتراک سه ماهه نماوا
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
اشتراک سه ماهه فیلیمو
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
ساعت هوشمند مدل K59 – Pro (ویدئو معرفی)
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,690,000تومان است.
شامپو نانو بدنه خودرو براق کننده و تمیز کننده تکرو 1.5 لیتر
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
مایع تمیز کننده شیشه خودرو تیزرو صنعت 4 لیتر
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
کیسه فریزر پلانگتون بسته 1000 عددی
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
تونر لافارر مدل مولتی اکتیو مناسب پوست های خشک و حساس حجم 170 میلی لیتر
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قرص جوشان ویتامین ث 1000 میلی گرمی یوروویتال بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قرص جوشان ویتامین C 1000 میلی گرم‌ های هلث بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت