6 مرداد 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

امضای تفاهم نامه سه جانبه ساماندهی معتادان متجاهر در کرمانشاه

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

امضای تفاهم نامه سه جانبه ساماندهی معتادان متجاهر در کرمانشاه

بر اساس تفاهم نامه تا شش ماه دیگر وضعیت معتادان متجاهر در کرمانشاه ساماندهی شده و ضمن جمع آوری، نگهداری و درمان، اقداماتی در خصوص مهارت آموزی و اشتغالزایی این افراد صورت می‌گیرد.

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه امروز (۴ مهر) در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: در همین راستا استاندار کرمانشاه از زمان شروع فعالیت خود مقابله با آسیب‌های اجتماعی را اولویت کار خود قرار داده و ما هم پیگیریم با اجرای طرح‌هایی این آسیب‌ها را کاهش دهیم.

شعبانی معتادان متجاهر را یکی از آسیب‌های اولویت دار استان عنوان و تصریح کرد: متاسفانه در زمینه این آسیب وضعیت مناسبی نداریم و در همین راستا رسیدگی به این معضل در اولویت کار قرار گرفته است.

شعبانی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته تعداد معتادان متجاهر استان حدود ۳۲۰۰ تا ۳۵۰۰ نفر برآورد شده و این در حالیست که ظرفیت نگهداری ما در حال حاضر حدود ۱۶۰۰ نفر است.

معاون استانداری کرمانشاه اولین نیاز استان برای رفع این معضل را تامین اعتبارات عنوان و تصریح کرد: در همین راستا با پیگیری‌های استاندار، هشت میلیارد تومان اعتبار از طریق وزارت کشور در گام اول برای استان تامین شده است.

طبق اعلام آبفای شیراز مشکل قطعی آب صدرا به زودی مرتفع می‌شود

وی افزود: این اعتبار در قالب تفاهم نامه سه جانبه‌ای که امروز با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه، مدیرکل بهزیستی استان و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به امضا می‌رسد، هزینه خواهد شد.

شعبانی گفت: در این تفاهم نامه طرح ساماندهی معتادان متجاهر با همکاری سه دستگاه پیگیری می‌شود.

وی افزود: در این طرح به دنبال اقدامات مقطعی و فصلی نیستیم و در تلاشیم به طور ریشه‌ای معضل معتادان متجاهر را ساماندهی کنیم.

شعبانی گفت: این ساماندهی شامل جمع آوری، نگهداری، درمان، بازیابی و بازتوانی و تلاش برای برگرداندن این افراد به چرخه زندگی و جامعه است.

وی افزود: مدت اجرای این تفاهم نامه شش ماه است و تا پایان سال باید ظرفیت نگهداری سه هزار معتاد متجاهر در استان ایجاد شده و برنامه ساماندهی آن‌ها پیگیری شود.

شعبانی با بیان اینکه هیچگاه معضل معتادان متجاهر به صفر نمی‌رسد خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا هیچ معضل اجتماعی صفر نمی‌شود، اما تلاش می‌شود این معضلات در وضعیت قابل کنترل باقی بماند.

وی افزود: بنابراین ما هم باید در کنار صیانت و ساماندهی معتادان متجاهر فعلی تلاش کنیم از تولید معتادان متجاهر جدید هم جلوگیری شود.

درگیری‌ عجیب چند برادر برای منزل ارثیه‌ای

وی افزود: در حال حاضر ریل گذاری ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی برخورد فرآیندی با این آسیب هاست، یعنی به جای اقدامات مقطعی و فصلی، اقدامات اساسی با تدوین نقشه راه صورت گیرد.

شعبانی با بیان اینکه کرمانشاه قطبیت و مدیریت غرب کشور را داراست گفت: همین امر موجب شده سر ریز آسیب‌های اجتماعی سایر استان‌های همجوار سمت کرمانشاه بیاید.

 وی افزود: شهر کرمانشاه تنها کلانشهر غرب کشور است و برای همین بسیاری افراد درگیر آسیب‌های اجتماعی به این شهر می‌آیند و همین امر می‌طلبد مسئولین کشوری نگاه ویژه تری در حوزه آسیب‌های اجتماعی به کرمانشاه داشته باشند .



منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.
اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
اشتراک سه ماهه نماوا
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
اشتراک سه ماهه فیلیمو
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
ساعت هوشمند مدل K59 – Pro (ویدئو معرفی)
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,690,000تومان است.
شامپو نانو بدنه خودرو براق کننده و تمیز کننده تکرو 1.5 لیتر
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
مایع تمیز کننده شیشه خودرو تیزرو صنعت 4 لیتر
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
کیسه فریزر پلانگتون بسته 1000 عددی
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
تونر لافارر مدل مولتی اکتیو مناسب پوست های خشک و حساس حجم 170 میلی لیتر
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قرص جوشان ویتامین ث 1000 میلی گرمی یوروویتال بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قرص جوشان ویتامین C 1000 میلی گرم‌ های هلث بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت