6 مرداد 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

تشکیل قرارگاه اجتماعی در چهارده محله پهنه مرکزی پایتخت

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

تشکیل قرارگاه اجتماعی در چهارده محله پهنه مرکزی پایتخت

تشکیل قرارگاه اجتماعی در چهارده محله پهنه مرکزی پایتخت



مهدی بصیری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: همزمان با اجرای طرح حامی شهر و بکارگیری همه توان و بضاعت و ایجاد امکانات رفاهی، حمایتی و مددکاری برای افراد آسیب دیده اجتماع، با تشکیل قرارگاه اجتماعی درچهارده محله تلاش کرده تا ضمن برنامه‌ریزی و انتخاب راهکار مناسب و مطلوب، روند کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی در محله و شهر را سرعت پیدا کند.

وی افزود: هدف این است که هیچ معتاد متجاهر، کارتن‌خواب و بی‌خانمانی درگوشه و کنار محلات بخش‌مرکزی تهران درمانده و مهجور باقی نماند و این افراد را با احترام و حفظ کرامت انسانی برای استقرار به مراکز مربوطه از جمله مددسرا انتقال دهند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ تهران گفت: با دستور شهردار تهران و حمایت معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران قرار شده تا قرارگاه اجتماعی در محلات شهر تهران تشکیل و برای کنترل و مهار آسیب‌های اجتماعی درسطح محلات تصمیم گیری کنند. علاوه بر این کارشناسان اداره آسیب‌های اجتماعی این منطقه با راه‌اندازی گشت‌های مستمر شبانه و روزانه در محلات مختلف و نواحی شش گانه، آسیب دیدگان اجتماعی را درنقاط مختلف از جمله بوستان‌ها، حاشیه خیابان‌ها، زیرپل‌ها و دیگر نقاط شناسایی و با خودرو‌های مخصوص پایگاه اجتماعی شهر به مراکز خدمات‌رسان انتقال خواهند داد.

واریزی پایه 11/000/000 میلیون تومان برای بازنشستگان | هدیه دولت پزشکیان به بازنشسته ها

بصیری با اشاره به استمرار اجرای طرح حامی شهر درمحلات پهنه مرکزی پایتخت تاکید کرد و گفت: کارشناسان با تجربه مرکز خدمات اجتماعی منطقه ۶ تهران باگشت سیار در دو شیفت روز و شب و حضور در نقاط آلوده نسبت به شناسایی آسیب‌دیدگان اجتماعی از جمله کارتن خوابها، معتادان و افراد بی خانمان اقدام کرده و با بکارگیری روش‌های مناسب روان شناسی و رفتار انسان‌دوستانه این افراد را به خودروی ویژه منتقل کرده و تا محل اسکان و تحویل به نهاد‌های مربوطه همراهی می‌کنند.

 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ با بیان اینکه این طرح به‌صورت شبانه‌روزی و بدون تعطیلی درهمه محله‌ها به اجرا درمی‌آید، گفت:درچند روزگذشته با تلاش عوامل وکارشناسان اداره آسیب‌های اجتماعی و با همراهی عوامل اجرایی شهرداری، انتظامی و نماینده سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به اجرا درآمده، ۴۵ نفر آقا و یک نفر خانم آسیب دیده اجتماعی شناسایی و به مددسرای واقع در میدان آرژانتین منتقل شدند؛ بنابراین به طور میانگین ۴۵۰ نفر در طول ماه از امکانات متنوع تنها مددسرای منطقه ۶ برخوردار می‌شوند.

هشدار به تهرانی ها | دو روز داغ و جهنمی در راه است

مهدی بصیری گفت: درهیچ مرکزی منع پذیرش وجود ندارد و این افراد پس از انجام مقدمات کار از جمله ثبت اطلاعات فردی، وضعیت سلامت، بهداشت و نیاز‌های درمانی به بخش‌های مختلف انتقال می‌یابند. 

وی گفت: اکنون مددسراها، مراکز یاور شهر و پایگاه‌های خدمات اجتماعی شهر درآماده باش کامل قرار دارند و در محدوده منطقه ۶ تهران نیز مددسرای میدان آرژانتین با ظرفیت پذیرش ۴۰ تا ۴۵ نفر در شبانه روز به این اقشار خدمت رسانی خواهد کرد و خدماتی نظیر ارائه وسایل نظافت و شست و شو، استحمام، سه وعده غذای گرم، لباس و پوشاک تمیز و نو ویژه خوابگاه، ویزیت پزشکی و درمان رایگان هفته‌ای ۲ مرتبه به مددجویان ارائه می‌شود.



منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.
اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
اشتراک سه ماهه نماوا
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
اشتراک سه ماهه فیلیمو
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
ساعت هوشمند مدل K59 – Pro (ویدئو معرفی)
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,690,000تومان است.
شامپو نانو بدنه خودرو براق کننده و تمیز کننده تکرو 1.5 لیتر
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
مایع تمیز کننده شیشه خودرو تیزرو صنعت 4 لیتر
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
کیسه فریزر پلانگتون بسته 1000 عددی
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
تونر لافارر مدل مولتی اکتیو مناسب پوست های خشک و حساس حجم 170 میلی لیتر
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قرص جوشان ویتامین ث 1000 میلی گرمی یوروویتال بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قرص جوشان ویتامین C 1000 میلی گرم‌ های هلث بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت