30 اردیبهشت 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

انعکاس صدای عدالت در بیانیه مشترک چین-فرانسه

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

انعکاس صدای عدالت در بیانیه مشترک چین-فرانسه



این بیانیه به منظور پایان دادن به درگیری کنونی فلسطین-اسرائیل و برنامه‌ریزی برای روند آتی صلح فلسطین-اسرائیل از اهمیت راهبردی گسترده‌ای برخوردار است، زیرا به موقع، محتوای جامع و جهتی مشخص را ارائه کرده است.

این بیانیه مشترک نتیجه مهم دیدار سران دو کشور محسوب می‌شود. چین و فرانسه به عنوان کشورهای بزرگی که نفوذ بین‌المللی قابل توجهی دارند، موظف به ایفای نقشی فعال در راستای ترویج روند صلح میان اسرائیل و فلسطین هستند.

چین و فرانسه اجماع گسترده‌ای بر سر موضوع خاورمیانه دارند. محتوای بیانیه مشترک سران دو کشور مواضع مشترک دو طرف در قبال دور کنونی مناقشه فلسطین-اسرائیل، مساله فلسطین، برنامه هسته‌ای ایران، بحران دریای سرخ و دیگر موضوعات مهم در خاورمیانه و همچنین انتظارات مشترک آنها برای ثبات درازمدت در منطقه را تحت پوشش قرار داد.

این بیانیه منعکس‌کننده خرد و شجاعت رهبران چین و فرانسه و همچنین تجسم صدای عدالت جامعه بین‌المللی است.

از آغاز دور کنونی درگیری فلسطین-اسرائیل، درخواست‌های جامعه بین‌المللی برای آتش‌بس و ترک مخاصمه بی وقفه بوده است.

درگیری میان اسرائیل و حماس همچنان ادامه دارد اما با تلاش‌های میانجیگرانه جامعه بین‌الملل و کشورهای منطقه‌ای، فاصله دستیابی به دور جدیدی از توافقات آتش‌بس موقت میان اسرائیل و حماس در حال کم شدن است.

بیش از ۳ برنامه تلویزیونی با محوریت کتاب

انتظار جامعه بین‌الملل از چین و فرانسه به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به مثابه نیروهای صلح طلب است؛ دو کشور در مناسبت‌های گوناگون بین‌المللی و چندجانبه از صدای صلح و عدالت حمایت کرده‌اند و انتظار فراگیر جامعه بین‌المللی برای صلح میان فلسین و اسرائیل را به نمایش گذاشته‌اند.

بیانیه مشترک چین-فرانسه نه تنها منعکس‌کننده اجماع دو کشور بر سر مساله اسرائیل و فلسطین است بلکه نشان‌دهنده یک موضوع روشن در قبال صلح و عدالت جهان محسوب می‌شود.

بیانیه مشترک سران چین-فرانسه همچنین موضوعات مهم دیگر مرتبط با صلح خاورمیانه را تحت پوشش قرار داد.

سران دو کشور با توجه به موضوع فلسطین-اسرائیل خواستار آغاز مجدد قاطع و غیرقابل بازگشت یک روند سیاسی برای اجرای دقیق «راه حل دو کشور» شدند.

آنها سیاست شهرک‌سازی اسرائیل را محکوم کردند اقدامی که ناقض قوانین بین‌المللی است و خواستار گشایش موثر تمام کریدورها و گذرگاه‌های ضروری برای رساندن سریع، ایمن، پایدار بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شدند.

چین و فرانسه در خصوص موضوع هسته‌ای ایران و بحران در دریای سرخ تعهد خود برای ترویج راه حل سیاسی و دیپلماتیک را مجددا ابراز داشته و اهمیت حفظ آزادی دریانوردی در دریای سرخ و خلیج عدن را مورد تاکید قرار دادند.

کولر‌های قدیمی جهنم برق و آب!

این بیانیه مشترک نماد انتظار گسترده جامعه بین‌المللی علیه سیاست‌های هژمونیک به حساب می‌آید.

مساله خاورمیانه پیچیده و بغرنج است و نیازمند این است که جامعه بین‌المللی اجماع کنند، تلاش‌ها را تجمع نمایند و تنش‌های منطقه‌ای کنونی را کاهش دهند.

بیانیه مشترک صادره از جانب سران دولت‌های چین و فرانسه در قبال وضعیت خاورمیانه از اهمیتی قابل توجه برخوردار است.

این بیانیه نه فقط دستاوردهای سیاسی مذاکرات میان رهبران دو کشور را برجسته ساخت بلکه اجماع جامعه بین‌المللی بر سر صلح در خاورمیانه را تحکیم بخشید و ابراز داشت.

بیانیه مشترک چین-فرانسه کمک‌های مهمی به ترویج روند صلح فلسطین-اسرائیل و حفظ صلح و ثبات جهان خواهد کرد و شتاب و اعتمادی قدرتمند به ساخت جامعه‌ای با سرنوشت مشترک برای بشریت تزریق می‌کند.



منبع: خبر فوری

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.
اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
تخفیف 20 درصد اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,790,000تومان است.
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت