30 اردیبهشت 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

جنگ جهانی سوم در آستانه وقوع/ یک جرقه برای انفجار جهان کافی است/ ناتو و روسیه وارد جنگ می‌شوند؟

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

جنگ جهانی سوم در آستانه وقوع/ یک جرقه برای انفجار جهان کافی است/ ناتو و روسیه وارد جنگ می‌شوند؟



به گزارش خبر فوری، جنگ روسیه و اوکراین به روزهای خطرناک و حساس خود نزدیک می شود. در حالیکه در سطح میدان، روسیه دست بالا را داشته و به دنبال یک عملیات بزرگ زمینی در آستانه تابستان ۲۰۲۴ است، اروپا و آمریکا با تمام توان به کمک اوکراین شتافته و سعی دارند جلوی سقوط شهرهای اوکراین را بگیرند.

در این وضعیت، بسیاری از تحلیلگران و سیاستمداران، نگران وقوع جنگ مستقیم بین غرب و روسیه هستند. این درگیری به معنی شروع جنگ جهانی است و می تواند تمام دنیا را با خاک یکسان کند. بسیاری از سیاستمداران اروپایی آرام آرام نگران شده و سعی دارند خود را از وضعیت بغرنج جنگی خارج کنند. مجارستان از جمله کشورهایی است که سعی دارد خود را از وضعیت ملتهب و اختلافات شدید ناتو – روسیه دور کند.

مجارستان از ترس جنگ جهانی از “جنون” ناتو فاصله می گیرد

الجزیره قطر در گزارشی که اخیرا نوشته تاکید دارد که مجارستان، یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، نسبت به خطرات وقوع جنگ جهانی سوم و درگیری شدید با روسیه به دلیل حمایت فزاینده این ائتلاف (ناتو) از اوکراین هشدار داده است.

صهیونیست ها خواستار برکناری نتانیاهو شدند

طبق گزارش الجزیره، مقامات ارشد مجارستان تاکید کرده اند که ترجیح می دهند از این “جنون” فاصله بگیرند. وزیر امور خارجه مجارستان، پیتر شیارتو، گفته که مداخله مستقیم یکی از کشورهای ناتو در جنگ روسیه و اوکراین، بالضروره منجر به وقوع یک جنگ جهانی جدید و بزرگ خواهد شد و اعضای ناتو باید تا حد ممکن از این فاجعه جلوگیری کنند.

همچنین، نشریه آمریکایی «نیوزویک» به بیانیه‌های متعدد شیارتو و اظهارات اخیرش اشاره کرده است. وزیر امور خارجه مجارستان در جریان مجمعی که چند روز پیش توسط حزب حاکم مجارستان یعنی “فیدز” (FIDESZ) سازماندهی و برگزار شده بود، خاطرنشان کرد که مخالف تشدید جنگ است و گمان دارد حمایت های بی دریغ ناتو از اوکراین به شدیدتر شدن جنگ خواهد انجامید.

پس از پیشنهاد ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، مبنی بر ارسال یک بسته کمک نظامی به اوکراین به ارزش 100 میلیارد یورو (معادل 107 میلیارد دلار) طی 5 سال، شیارتو این پیشنهاد را “دیوانه وار” توصیف کرد و گفت که کشورش سعی خواهد کرد از این طرح فاصله بگیرد.

وی در یکی از مصاحبه هایش با تلویزیون مجارستان که توسط خبرگزاری روسی تاس نیز پوشش داده شد، گفت: ما مجارها نمی خواهیم در عملیات مشترک ناتو برای انتقال سلاح به اوکراین و آموزش سربازان اوکراینی شرکت کنیم. وی ادامه داد: در هفته های آینده با مذاکرات متعدد تلاش خواهیم کرد که مجارستان را از این وضعیت جنون آمیز دور کنیم. به همین دلیل، از طرح کمک صد میلیارد یورویی به اوکراین حمایت نکرده و با تزریق پول به خارج از اتحادیه اروپا مخالفت جدی خواهیم کرد.

هشدار وزش باد خیلی شدید در تهران/ پیش‌بینی هوای تهران طی سه روز آینده

مکرون و دمیدن بر آتش جنگ

اظهارات مقامات مجارستانی در حالی است که قدرت های اصلی اروپا از اوکراین‌ حمایت کرده و بر افزایش کمک‌های نقدی و تسلیحاتی به کی‌یف تاکید دارند.

بر اساس گزارش نیوزویک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در مصاحبه ای که پنجشنبه گذشته توسط مجله انگلیسی اکونومیست ( The Economist) منتشر شد، آمادگی خود را برای اعزام نیرو به اوکراین تکرار کرد و گفت که در صورت پیشروی بیشتر مسکو و نفوذ روس ها به «خط مقدم» و دریافت درخواست از جانب اوکراینی ها، فرانسه آماده ارسال سرباز و سلاح بیشتر به اوکراین است.

بر اساس گزارش نیوزویک، سخنرانی مکرون پس از آن صورت گرفت که وی اعلام کرد که به دلیل تشدید تنش ناشی از ادامه جنگ روسیه علیه اوکراین، “اروپا ممکن است تا آستانه فروپاشی نیز پیش برود”.

پس از انتشار سخنرانی مکرون و اعلام کمک به اوکراین، ریاست جمهوری روسیه این اظهارات را محکوم کرد و گفت که سیاست جدید مکرون بخشی از یک “روند بسیار خطرناک” است.

شواهد نشان می دهد که اروپا و روسیه روز به روز بیشتر به “ساعت صفر” نزدیک می شوند.  سطح تنش ها بالا و بالاتر می رود و با افزایش پیشروی روسیه و همزمان، چند برابر شدن کمک های مالی و تسلیحاتی اروپا و آمریکا به اوکراین، امکان وقوع جنگ جهانی نیز بیشتر می شود.

اعزام زائران خانه خدا تا ۲۱ خرداد ماه به طول می‌انجامد



منبع: خبر فوری

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.
اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
تخفیف 20 درصد اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,790,000تومان است.
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت