10 خرداد 1403

Your monthly usage limit has been reached. Please upgrade your Subscription Plan.

°C
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

بزرگ‌ترین معضل سپاهان در مسیر قهرمانی

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

بزرگ‌ترین معضل سپاهان در مسیر قهرمانی

بزرگ‌ترین معضل سپاهان در مسیر قهرمانی


پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش “ورزش‌سه”، سپاهان شروعی طوفانی در رقابت‌های لیگ برتر در دوره بیست و سوم داشته و پس از 5 پیروزی پیاپی سرانجام مقابل نساجی در قائمشهر متوقف شد. اما ضعف‌های این تیم در خط دفاعی دو دو بازی آسیایی و همینطور تساوی برابر نساجی در ورزشگاه وطنی مشهود شده است.

این موضوعی است که البته هواداران سپاهان از همان پنجره تابستان با توجه به عملکرد خط دفاعی تیم محبوب‌شان نگران آن بودند و حالا این مشکل در آستانه بازی‌های فشرده فصل در اردوی سپاهان سر باز کرده است.

*1+4 مدافعی که نیازهای سپاهان را برآورده نمی‌کنند! 

مورایس تصمیم گرفت در فصل جدید نیلسون جونیور، محمد دانشگر و سیاوش یزدانی را حفظ کند و هادی محمدی هم به این جمع اضافه شد تا طلایی پوشان 4 مدافع تخصصی در پست دفاع میانی در اختیار داشته باشند، اما حالا با مصدومیت مزمنی که سیاوش یزدانی دارد، کار بسیار سخت‌تر شده و در این بین نیلسون جونیور هم نتوانسته انتظارات را برآورده کند. ضمن اینکه خبری از روح‌الامین که یکی از بازیکنان آکادمی سپاهان بود و قرار بود در این فصل با این 4 بازیکن رقابت کند، نیست.

با پرداخت ماهی 10 میلیون سوار تیگو شوید

*راه‌حل مورایس به بن‌بست خورد

مورایس در مصاف با صنعت نفت و در روزی که محمد دانشگر و هادی محمدی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، در حالی که نیلسون از روی نیمکت کار را آغاز کرد، از زوج محمد قربانی و سیاوش یزدانی در قلب خط دفاعی بهره برد. سپاهان در مقابل شاگردان ویسی با ارائه یک بازی جذاب و یکطرفه توانست بدون اینکه به مشکل بخورد، 3 امتیاز را بگیرد، اما وقتی در مقابل آلمالیق نماینده ازبکستان هم شاهد حضور دوباره قربانی در پست دفاع وسط بودیم و او اینبار در کنار دانشگر قرار گرفته بود، خیلی زود پس از شروع شدن بازی شاهد ناهماهنگی در قلب خط دفاعی تیم بودیم. ناهماهنگی‌ای که منجر به دریافت یک گل شد و با شروع نیمه دوم نیلسون وارد زمین شد تا قربانی در همان پست تخصصی خود در میانه میدان بازی کند.

*تغییرات مورایس توام با یک مصدومیت مزمن 

در مصاف با نساجی مورایس از زوج دانشگر و سیاوش یزدانی برای پر کردن قلب خط دفاعی تیم استفاده کرد. اما این زوج که روز پرفشاری را در ورزشگاه وطنی تجربه می‌کردند، خیلی کنار هم بازی نکردند. سیاوش یزدانی که از فصل گذشته با مصدومیت از ناحیه کمر مواجه شده، بار دیگر این آسیب سراغش آمد و مجبور شد جای خود را به نیلسون بدهد. پس از ورود نیلسون خط دفاعی سپاهان خوب کار نکرد و تا پایان مسابقه تحت تاثیر توپ‌هایی قرار داشت که به فضای پشت مدافعین این تیم ارسال می‌شد!

ترامپ : زمان من حمله می‌شد، مسکو و پکن را بمباران می‌کردم

*دیدگاه مورایس درباره ضعف خط دفاعی تیم 

مورایس در کنفرانس خبری پس از تساوی مقابل نساجی مازندران با سوالی درباره ضعف خط دفاعی تیم مواجه شد، اما ترجیح داد از پاسخ مستقیم به آن بپرهیزد و اینطور به آن واکنش نشان داد:« من الآن خیلی دارم می‌شنوم که درباره دفاع ما صحبت می‌کنند، درباره مدافعین صحبت می‌کنند. چیزی که هست و باید متوجه باشند این است که دفاع به دفاع تیمی برمی‌گردد. این نیست که یک مدافع مشکلی برایش پیش بیاید یا هر چیزی. یک سری اتفاقات است که شاید یک دفاع برای پوشش یک منطقه می‌رود. آن منطقه پوشش داده نشده و از آن منطقه رفته‌اند و ضربه زده‌اند یا هر چیزی. این به مدافعین برنمی‌گردد؛ به دفاع تیمی برمی‌گردد. یک مدافع شاید ترجیح بدهد که برود و گل بزند و شاید نتواند دفاع کند! پس چیزی که هست، ما تیمی هستیم که گل‌های زیادی می‌زدیم و هر چقدر گل‌های زیادی بزنیم، گل هم می‌خوریم. فقط فرقش این است که شما اگر یکی خوردید، باید دو تا بزنید. نه این‌که مثل امروز یکی بزنیم.»

روزنامه اصولگرا : پایان آن همه شعار و کری خواندن و تندروی لیست امنا و صبح ایران همین بود؟

*مورایس و همکارانش در چالش ایجاد تعادل 

سپاهان در لیگ بیست و سوم ستاره‌های پرشماری در مناطق مختلف زمین دارند. در خط دروازه با وجود پیام نیازمند نه مورایس و نه هواداران سپاهان هیچ خلایی احساس نمی‌کنند. در پست دفاع چپ و راست هم شرایط در سپاهان خوب است و با بازگشت امید نورافکن وضعیت بهتر هم می‌شود. در خط میانی هم با توجه به استفاده از فرشاد احمدزاده در این پست و همینطور استفاده از بازیکنان جوانی نظیر آریا یوسفی، حسین‌نژاد و محمد قربانی که در کنار بازیکنان باتجربه نظیر محمد کریمی و دابو قرار گرفته‌اند، وضعیت خوب است و درنهایت سپاهان و مورایس در بخش تهاجمی غنی‌ترین نفرات را در مقایسه با سایر تیم‌ها در اختیار دارند. 

حالا اما چالش بزرگی پیش روی مورایس و دستیارانش قرار دارد و آنها اگر به دنبال قهرمانی در لیگ برتر و همینطور حضور موفق‌تر در لیگ قهرمانان آسیا هستند، باید یکی دو ماه آینده و بازی‌های فشرده‌اش را با تدبیر مناسبی پشت سر بگذارنند و از سوی دیگر از همین حالا گزینه‌های مورد نظر خود برای تقویت خط دفاعی تیم در پنجره زمستانی را زیر نظر بگیرند.

اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی برای همه بیمه‌شدگان

باید دید در آینده شرایط برای سپاهان چطور پیش خواهد رفت.

 




منبع: نامه نیوز

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.
اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
تخفیف 20 درصد اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,790,000تومان است.
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت