20 اردیبهشت 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

بسته کمکی جدید آمریکا نتیجه جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

بسته کمکی جدید آمریکا نتیجه جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد



به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، تصویب بودجه کمکی اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا، دولت اوکراین را به احتمال شکست روسیه امیدوار کرده، اما نظامیان اوکراینی و تحلیلگران نظامی بر این باورند که حمایت تسلیحاتی غرب نمی‌تواند توازن قدرت را در میدان نبرد برهم بزند.

مقامات اوکراینی و تحلیلگران نظامی معتقدند بسته کمکی جدید ایالات متحده توان اوکراین برای مقاومت در برابر روسیه را افزایش می‌دهد، اما نمی‌تواند ورق را به نفع کی‌یف برگرداند.

پس از ماه‌ها درگیری داخلی میان‌ نهادهای قدرت در آمریکا، اعضای مجلس نمایندگان این کشور بالاخره در روز شنبه بسته حمایت نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین را تصویب کردند. گرچه این لایحه هنوز منتظر تایید مجلس سنا و در نهایت امضای رئیس‌جمهور آمریکاست، اما با توجه‌ به اینکه مجلس سنا در کنترل دموکرات‌هاست، پیش‌بینی می‌شود لایحه مذکور در این مجلس هم تصویب شود.

در پی تصویب این بسته کمک‌های تسلیحاتی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد کشورش هنوز هم می‌تواند روسیه را شکست دهد. با این‌ حال، روزنامه آمریکایی «فایننشال تایمز» گزارش داد بسیاری از مقامات در کی‌یف این‌چنین خوش‌بین نیستند و معتقدند که بعید است این کمک‌ها «وضعیت اوکراین را در خط مقدم به‌طور چشمگیری تغییر دهد.»

ادامه مطلب
کشف یک «توده مرموز» متعلق به عصر امپراطوری روم که معلوم شد بیشتر از طلا ارزش داشته است

زلنسکی در حالی به شکست‌ دادن روسیه امیدوار است، که چند تن از نظامیان اوکراین در خط مقدم به فایننشال تایمز گفتند حتی مقاومت در برابر حملات روسیه هم برای آن‌ها بسیار دشوار است، آن هم در وضعیتی که از کمبود شدید مهمات رنج می‌برند. این نظامیان امیدوارند با رسیدن کمک‌های تسلیحاتی جدید غرب وضعیت و جایگاه اوکراین در میدان نبرد بهبود یابد، اما یک مقام ارشد اوکراینی به فایننشال تایمز گفت این کمک‌ها شاید «به کُند کردن پیشروی روسیه» کمک کند، اما «نمی‌تواند پیشروی آن را متوقف کند.»

علاوه بر این، یک تحلیلگر مسائل نظامی در اوکراین پیش‌بینی کرد که این بسته ۶۱ میلیارد دلاری، بزرگ‌ترین حمایت غرب از اوکراین در سال میلادی جاری باشد. او گفت: «به‌ احتمال زیاد، تمامی بسته‌های حمایتی که در آینده به اوکراین ارسال می‌شود، از این بسته کوچک‌تر خواهند بود.»

کمبود مهمات تنها مشکل اوکراین در جنگ با روسیه نیست. «راب لی» کارشناس برنامه اوراسیا در «موسسه تحقیقات سیاست خارجی» معتقد است کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های بزرگی است که کی‌یف با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. او پیش‌بینی کرد که نحوه مواجهه اوکراین با این مسئله و افزایش تعداد نیروهای مسلح می‌تواند عاملی تاثیرگذار در روند جنگ در سال میلادی آینده باشد.

ادامه مطلب
فوتبال در لیگ دسته سوم جریان دارد/مهرخلیج تهران در گروه اول شاهین یا گلچین در گروه دوم و ایرانجوان در گروه سوم قهرمان نیم فصل شدند

دولت اوکراین برای رسیدگی به مشکل کمبود نیروی نظامی در ماه جاری میلادی دو قانون تصویب کرد که یکی از آن‌ها حداقل سن لازم در قانون سربازگیری را از ۲۷ به ۲۵ کاهش می‌دهد و دیگری چارچوب‌های قانونی جذب سرباز و بسیج نیروها را به‌مراتب سفت‌وسخت‌تر می‌کند.

انتهای پیام/



منبع: نامه نیوز

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.

  • مناسب برای آقایان و بانوان
  • جنس بدنه فلز ظریف و ضد رسوب گرد و غبار
  • حس‌گرها: شمارشگر ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون، فشارسنج (Barometer)، گام شمار
  • قابلیت مکالمه مستقیم
  • منبع شارژ مگنتی و …

 

ساعت هوشمند بی نظیر K59 Pro را با 70 درصد تخفیف بخرید

مشاهده بیشتر و خرید

اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
تخفیف 20 درصد اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,790,000تومان است.
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت