31 اردیبهشت 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

شولتس: از هر وجب از خاک ناتو دفاع می‌کنیم

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

شولتس: از هر وجب از خاک ناتو دفاع می‌کنیم



به گزارش خبرآنلاین «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان پس از دیدار با اعضای سه کشور حوزه بالتیک در ریگا به خبرنگاران گفت: «مهم است که ما توافق کنیم این پول را می‌توان در خرید تسلیحات برای اوکراین صرف کرد.»

به نقل از خبرگزاری رویترز، در مارس سال جاری میلادی «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که ۹۰ درصد از عایدات سرمایه‌ها و دارایی‌های مسدود شده روسیه در اروپا به صندوقی تحت اداره این اتحادیه منتقل شود تا منابع مالی برای تامین و خرید سلاح برای اوکراین فراهم شود.

به نقل از ایسنا حدود ۷۰ درصد از تمامی دارایی‌های روسیه در غرب در سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار موسوم به «یوروکلیر» (Euroclear) در بلژیک نگهداری می‌شود که معادل ۱۹۰ میلیارد یورو (۲۰۴.۶۷ میلیارد دلار) اوراق بهادار و پول نقد بانک مرکزی روسیه است.

شولتس ادامه داد، آلمان و سه کشور حوزه بالتیک به دنبال افزایش تولید تسلیحات در اروپا هستند و تولید مهمات و سیستم‌های دفاع هوایی نیز افزایش یافته است.

«اینگریدا سیمونیته» نخست وزیر لیتوانی هم گفت صنعت دفاعی اروپا با مشکلات مالی و عدم اطمینان برای ظرفیت تولید بلندمدت دست و پنجه نرم می‌کند، اما این را بیان کرد که نسبت به فعالیت کارخانه برنامه‌ریزی شده «راین متال» در لیتوانی خوش‌بین است.

پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی خرید تضمینی گندم در همدان

شولتس همچنین به شرکای ناتو در منطقه دریای بالتیک تضمین داد که از آنها دفاع می‌کند و با بیان اینکه آنها می‌توانند بر روی پشتیبانی دفاع نظامی قابل قبول آلمان حساب کنند، گفت: «از هر وجب از خاک ناتو دفاع می‌کنیم.»

وی همچنین به طرح‌های روسیه برای برگزاری رزمایش هسته‌ای تاکتیکی که در غرب آن را تلاشی برای ارعاب می‌بینند، واکنش نشان داد و افزود: «همیشه بیان کردن این مساله از تسلیحات هسته‌ای نباید در این جنگ استفاده شود، مهم بوده است. روسیه با حمله به اوکراین اشتباه محاسباتی کرده است.»

صدراعظم آلمان همچنین گفت، حمله روسیه به اوکراین به جای تضعیف ناتو و تقسیم اروپا، ائتلاف را قوی و متحد کرده است.

سه رهبر حوزه بالتیک از شرکای خود در اتحادیه اروپا و ناتو خواسته‌اند تا پول بیشتری را در حوزه نظامی و در مواجهه با تهدیدهای روسیه هزینه کنند.

«اویکا سیلینا» نخست‌وزیر لتونی به همراه «کایا کالاس» نخست‌وزیر استونی و «اینگریدا سیمونیته» همتای وی از لیتوانی از حمایت نظامی آلمان برای کشورهایشان استقبال کردند.

سیمونیته مدعی شد: «می‌دانیم که اهداف روسیه و جاه‌طلبی‌های بدون توجیهش فراتر از مرزهای اوکراین است. امنیت کشورهای حوزه بالتیک مستقیما به پیروزی اوکراین بستگی دارد.»

طرز تهیه خورش گلابی به روش‌های متفاوت

این سه کشور بالتیک که همگی اعضای ناتو و اتحادیه اروپا هستند، در میان حامیان جدی کی‌یف به شمار می‌روند و نگرانند که حمله روسیه به اوکراین فقط در به این کشور محدود نشود. همه این کشورها مرز مشترک با روسیه دارند و زمانی بخشی از شوروی بودند.

311311



منبع: خبرآنلاین

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.
اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
تخفیف 20 درصد اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,790,000تومان است.
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت