6 مرداد 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

بخشنامه جدید بانک مرکزی برای پرداخت وام ودیعه مسکن | سقف این تسهیلات در تهران و سایر شهرها چقدر شد؟

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

بخشنامه جدید بانک مرکزی برای پرداخت وام ودیعه مسکن | سقف این تسهیلات در تهران و سایر شهرها چقدر شد؟

اوایل مهر امسال بانک مرکزی اعلام کرد: به‌منظور حمایت از مستاجرها و در راستای اجرای مصوبه سوم خرداد ۱۴۰۱ شورای پول و اعتبار، اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع بانکی موضوع ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ تداوم می‌یابد.

این در حالی است که بسیاری افراد از توقف اعطای وام ودیعه مسکن توسط بانک‌ها گلایه داشتند و خواهان بررسی موضوع بودند.

رئیس گروه اعتبارات بانک های تخصصی بانک مرکزی گفت: تسهیلات ودیعه مسکن برای حمایت از مستاجرها است و متقاضی دریافت وام باید به سامانه ثبت نام ودیعه مسکن به نشانی مراجعه کنند و این سامانه توسط وزارت راه و شهرسازی طراحی شده و بانک مرکزی هیچ نقشی در این زمینه نداشته است.

محسن شعبانلو اظهارکرد: متقاضیان وام ودیعه مسکن از طریق سامانه ذکر شده به بانک‌ها معرفی می‌شوند و بانک عامل طبق ظرفیت ماهانه تعیین شده تسهیلات مربوطه را پرداخت می‌کند.

رئیس گروه اعتبارات بانک‌های تخصصی بانک مرکزی افزود: مهلت قانونی پرداخت وام مسکن تا پایان شهریور امسال بود، اما با توجه به تاکید رییس جمهوری تمدید مهلت پرداخت تسهیلات مربوطه را به کمیسیون اعتباری بانک مرکزی ارجاع دادیم و پس از آن مهلت پرداخت تا پایان سال ۱۴۰۲ تمدید شد.

پیش بینی زود هنگام صدراعظم آلمان: کامالا هریس پیروز انتخابات آمریکاست/ به اسرائیل سلاح تحویل داده‌ایم و تصمیمی برای توقف این کار نگرفته‌ایم

بساط آگهی های فیک از بازار مسکن و اجاره جمع می شود/ ۴ برنامه وزارت راه برای کنترل بازار مسکن

وی اضافه‌کرد: با تمدید مهلت زمانی اعطای تسهیلات، ابلاغیه‌ای را به ۲۱ بانک عامل در یکم مهرماه ارسال کردیم. بر اساس ابلاغیه جدید سقف اعطای تسهیلات ودیعه مسکن تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان است و بانک‌های عامل مکلفند تا همه سهمیه وام را پرداخت کنند و چنانچه منابع بانک اتمام یافت مبلغ سهمیه افزایش می‌یابد.

شعبانلو گفت: در سامانه‌ای که به عنوان ثبت نام وام ودیعه مسکن معرفی شده، دست‌کم ۶ تا هفت بانک معرفی می‌شود تا متقاضی برحسب شرایط یکی از بانک‌ها را انتخاب کند.

وی درباره عدم پرداخت وام ودیعه مسکن از سوی برخی بانک‌ها، توضیح‌داد: تسهیلات ودیعه یکی از سرفصل‌های تسهیلاتی بانک مرکزی است و بانک‌های عامل عملکرد خوبی در این زمینه داشته‌اند، زیرا بازپرداخت این وام کوتاه است.

رئیس گروه اعتبارات بانک‌های تخصصی بانک مرکزی افزود: پس از تمدید دوباره اعطای وام ودیعه در نیمه دوم سال، بانک‌های ملی و پاسارگاد بخشنامه را با تاخیر به شعب خود ارسال کردند و ممکن است این موضوع موجب اعتراض برخی از متقاضیان باشد.

فرهنگ عاشورایی باید در دانش‌آموزان نهادینه شود

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده این مشکل برطرف شده و بخشنامه تمدید مهلت زمانی پرداخت وام ودیعه به همه شعب بانک‌های عامل ابلاغ شده است و چنانچه تخلفی رخ داد آن را به بانک مرکزی اعلام کنید.

شعبانلو تصریح‌کرد: مبلغ وام ودیعه مسکن در دور جدید تغییری نداشته است و سقف این تسهیلات در تهران ۲۰۰، مراکز استان ها ۱۵۰ و سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان است.

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار در مهرماه امسال به‌منظور حمایت از مستاجران و در راستای اجرای مصوبه سوم خردادماه ۱۴۰۱ شورای پول و اعتبار، اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن در قالب سقف کلی مصوب شورای پول و اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان و سهمیه‌های ابلاغی به بانک‌های عامل تا پایان سال ۱۴۰۲ تداوم می‌یابد.

۲۱۷



منبع: خبرآنلاین

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.
اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
اشتراک سه ماهه نماوا
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
اشتراک سه ماهه فیلیمو
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
ساعت هوشمند مدل K59 – Pro (ویدئو معرفی)
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,690,000تومان است.
شامپو نانو بدنه خودرو براق کننده و تمیز کننده تکرو 1.5 لیتر
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
مایع تمیز کننده شیشه خودرو تیزرو صنعت 4 لیتر
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
کیسه فریزر پلانگتون بسته 1000 عددی
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
تونر لافارر مدل مولتی اکتیو مناسب پوست های خشک و حساس حجم 170 میلی لیتر
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قرص جوشان ویتامین ث 1000 میلی گرمی یوروویتال بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قرص جوشان ویتامین C 1000 میلی گرم‌ های هلث بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت