8 اردیبهشت 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

درمان گال با دارو و گیاهان دارویی چگونه است؟

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

درمان گال با دارو و گیاهان دارویی چگونه است؟


پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

بیماری گال بر اثر نفوذ کنه‌ای از گونه‌ای خاص به نام Sarcoptes scabiei ایجاد می‌شود و خارش شدید بدن، راش‌های پوستی مانند جوش، بثورات پوستی گسترده و در موارد شدیدتر، زخم‌های عفونی را به همراه دارد. اما این موارد تمام عوارض گال محسوب نمی‌شوند! بیماری گال علاوه بر تأثیرات جسمی مختلف که روی بدن بیمار می‌گذارد، با اثرات روانی مختلفی نیز همراه است که می‌تواند باعث ایجاد افسردگی، انزوای اجتماعی، مشکلات خواب و کاهش اعتماد به نفس در فرد شود.

روش‌های درمانی مختلفی برای این بیماری معرفی شده‌اند که اغلب آنها بدون تأییدیه رسمی از سازمان غذا و دارو آمریکا fda هستند. با این حال اثر بخشی آنها تا حد زیادی به اثبات رسیده است که برای نمونه‌های ابتلا به این بیماری تجویز می‌شوند. داروهای تجویز شده توسط دکتر گال و درمان‌های گیاهی، از مؤثرترین روش‌ها برای درمان گال هستند که در این مقاله قصد داریم به مقایسه کامل آنها بپردازیم.

بررسی عمیق درمان‌های دارویی برای گال

رایج‌ترین داروهای مورد استفاده برای درمان گال شامل کرم‌های موضعی مانند پرمترین، کروتامیتون و پمادهای حاوی گوگرد می‌شود. این داروها مستقیماً روی نواحی آسیب دیده پوست اعمال می‌شوند و معمولاً در طی چند روز می‌توانند کنه‌ها و اثرات آنها را از بین ببرند. در موارد شدیدتر مانند گال پوسته دار، ممکن است داروهای خوراکی مانند ایورمکتین نیز تجویز شود. این دارو با فلج کردن و از بین بردن کنه‌های گال عمل می‌کند و به عنوان مؤثرترین روش درمان این بیماری معرفی می‌شود.

ادامه مطلب
چرا صادرات خدمات سدسازی و نیروگاهی مهم است؟

پماد گال

بررسی عمیق درمان‌های گیاهی برای گال

جدا از روش‌های دارویی، از درمان‌های گیاهی نیز می‌توان برای کاهش علائم گال استفاده کرد. داروهای گیاهی به عنوان یک جایگزین طبیعی و ملایم برای درمان گال محسوب می‌شوند که بسته به شرایط بیمار، می‌توانند تا حد زیادی مؤثر باشند. یکی از رایج‌ترین داروهای گیاهی مورد استفاده برای این بیماری، روغن چریش است که توسط بسیار از پزشکان نیز توصیه می‌شود. روغن چریش دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است و می‌تواند به از بین بردن کنه‌های ایجاد کننده گال کمک کند. روغن درخت چای نیز از دیگر روش‌های مؤثر و محبوب برای درمان گال است که همانند روغن چریش، خواص ضد میکروبی فوق‌العاده‌ای دارد.

گیاهان دیگری مانند روغن میخک، روغن اسطوخودوس و زردچوبه نیز در درمان گال مؤثر هستند. این داروهای گیاهی نه‌تنها می‌توانند کنه‌های موجود در لایه‌های بالایی پوست را از بین ببرند، بلکه باعث تسکین پوست تحریک شده و کاهش خارش نیز می‌شوند. به‌طورکلی داروهای گیاهی برای افرادی که نسبت به مواد شیمیایی حساسیت دارند، خواص بسیار زیادی را ارائه می‌دهند؛ البته نباید نحوه استفاده صحیح از آنها را نیز نادیده گرفت.

ادامه مطلب
یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

داروی گیاهی برای درمان گال

مزایا و معایب درمان‌های دارویی برای گال

استفاده از درمان‌های دارویی برای گال مزایای متعددی دارد. این داروها در از بین بردن کنه‌ها و تسکین علائمی مانند خارش و بثورات پوستی بسیار مؤثر هستند. علاوه بر این، درمان‌های دارویی سهولت استفاده بسیار بالایی دارند و معمولاً در تمامی داروخانه‌ها در دسترس هستند. با این حال مصرف این داروها با معایبی نیز همراه است که نیابد نادیده گرفته شود. برخی از این داروها ممکن است عوارض جانبی مانند تحریک شدید پوست یا واکنش‌های آلرژیک را ایجاد کنند و باعث ناراحتی بیشتر بیمار شوند. همچنین در برخی موارد مشاهده است که مقاومت کنه‌ها نسبت به داروهای تجویز شده بالا رفته و باعث عدم تأثیر گذاری آنها شده است. از طرفی قیمت بسیاری از داروهای شیمیایی تا حد زیادی بالاست و ممکن است روی قدرت خرید بسیاری از بیماران تأثیر بگذارد.

مزایا و معایب درمان‌های گیاهی برای گال

همانند داروهای شیمیایی، درمان‌های گیاهی گال نیز با مزایا و معایب مخصوص به خود همراه هستند که هنگام استفاده باید در نظر گرفته شوند. یکی از مزایای اصلی استفاده از داروهای گیاهی برای گال، اثر ملایم آنها روی پوست، نسبت به درمان‌های شیمیایی خشن است. بسیاری از گیاهان دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی بالایی هستند که می‌توانند به تسکین پوست تحریک شده و مبارزه با کنه‌های ایجاد کننده آلودگی کمک کنند. علاوه بر این، داروهای گیاهی معمولاً گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر از داروهای تجویزی هستند که تمامی افراد قدرت خرید آنها را خواهند داشت.

ادامه مطلب
اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد

با این حال میزان اثربخشی را می‌توان تنها مشکل داروهای گیاهی نام برد. اثرگذاری این داروها برای درمان گال بسته به شرایط بیمار و همچنین شدت بیماری می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برای مثال در برخی موارد خفیف، استفاده از داروهای گیاهی باعث ریشه کن کردن کامل کنه‌ها شده است و در برخی بیماران دیگر، تنها برخی علائم اولیه مانند میزان خارش، کاهش یافته است و بهبودی در وضعیت کلی بیمار مشاهده نشده است. به طور کلی داروهای گیاهی در بهترین حالت، تنها روی کنه‌های موجود در سطح بالایی پوست تأثیر می‌گذارند و نمی‌توانند نفوذ عمیقی به داخل پوست داشته باشند.

عکس کنه گال

راهنمای انتخاب بهترین روش درمان برای گال

انتخاب بهترین روش درمانی برای از بین بردن گال، مستلزم در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند شدت آلودگی، عوارض جانبی احتمالی و ترجیحات فردی است. بسیاری از افراد به دلیل حساسیت پوستی، نمی‌توانند از داروهای شیمیایی استفاده کنند؛ به همین دلیل روی به استفاده از درمان‌های گیاهی می‌آورند. علاوه بر این، استفاده از داروهای شیمیایی تنها باید توسط دکتر گال یا پزشک متخصص صورت گیرد و مصرف خودسرانه هر گونه دارو تنها باعث افزایش شدت بیماری و نقص در سیستم ایمنی بدن می‌شود. توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده هر گونه علائم، فوراً به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا بهترین روش درمانی با توجه به شرایط بیماری در نظر گرفته شود. همچنین باید توجه داشته باشید که رعایت تمامی نکات ارائه شده توسط پزشک برای جلوگیری از گسترش بیماری و کاهش روند بهبودی، اهمیت زیادی دارد.

ادامه مطلب
روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس

آینده درمان گال؛ ترکیب درمان‌های دارویی و گیاهی

همان‌طور که گفته شد، اغلب روش‌های دارویی و گیاهی بدون تأییدیه رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند و تحقیقات گسترده در خصوص تولید دارویی مؤثر برای درمان قطعی گال، همچنان ادامه دارد. با توجه به نتایج این مطالعات، بسیاری از محققان بر این باورند که آینده درمان گال در استفاده از قدرت طب مدرن و داروهای گیاهی سنتی نهفته است. با ترکیب این دو رویکرد، ممکن است بتوان درمان‌های مؤثرتر و جامع‌تری برای این بیماری پوستی سرسخت ارائه کرد که علاوه بر تضمین ایمنی و سلامت بیمار، قدرت بالایی در هدف قرار دادن کنه‌های گال داشته باشد. و در پایان هم باید خاطر نشان کنیم که این مقاله از سایت دکتر گال بازنویسی شده و مطالب آن به صورت جامع در وبسایت یاد شده وجود دارد.

منبع: دکتر گال



منبع: نامه نیوز

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.

  • مناسب برای آقایان و بانوان
  • جنس بدنه فلز ظریف و ضد رسوب گرد و غبار
  • حس‌گرها: شمارشگر ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون، فشارسنج (Barometer)، گام شمار
  • قابلیت مکالمه مستقیم
  • منبع شارژ مگنتی و …
ادامه مطلب
مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند

 

ساعت هوشمند بی نظیر K59 Pro را با 70 درصد تخفیف بخرید

مشاهده بیشتر و خرید

اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
تخفیف 20 درصد اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,790,000تومان است.
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت