6 مرداد 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

ضرورت توجه فرمانداران به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

ضرورت توجه فرمانداران به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

غلامعلی حیدری اظهار داشت: تشکیل و فعال شدن ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های استان ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد و اقدامات جدی برای پیشگیری از قطع خدمات زیربنایی و روبنایی ضروری است و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان مرتبط باید یه این مهم توجه داشته باشند.

وی به آغاز بارش‌های پاییزه و لزوم پیشگیری از تبدیل این نعمت و فرصت به تهدید اشاره کرد و افزود: در دو سال اخیر بحران‌هایی در چهارمحال و بختیاری رخ داد که با مدیریت به‌موقع مسئولان و اعضای ستاد مدیریت بحران از بروز حوادث جانی جلوگیری شد.

حیدری اضافه کرد: پیش‌بینی لازم برای تامین ژنراتور‌های مراکز مهم و حساس استان انجام و سوخت مورد نیاز آن به‌موقع تامین شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تمامی طرح‌های نیمه‌تمام استان باید مورد توجه قرار گیرد تا خسارتی در زمان بارش‌ها بروز نکند بنابراین فرمانداران به‌طور مستمر دستورالعمل زمستانه بحران را مد نظر داشته باشند و آن را برای شهرستان‌های خود بومی‌سازی کنند.

وی گفت: شهرداری‌ها شاخه‌بری درختان برای جلوگیری از ایجاد بحران در زمان بارش‌ها را به‌طور میدانی بررسی کنند.

قیمت خانه در نازی‌ آباد / برای اجاره آپارتمان در نازی آباد چقدر باید هزینه کرد؟

بیشتر بخوانید


حیدری تاکید کرد: فرمانداران چهارمحال و بختیاری به اجرای سریع‌تر طرح نهضت ملی مسکن توجه ویژه داشته باشند تا تکمیل و بهره‌برداری از این طرح در مناطق مختلف استان سرعت پیدا کند.

وی با اشاره به لزوم ارزیابی دریچه‌های سد‌ها و بند‌های خاکی چهارمحال و بختیاری افزود: استقرار گروه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل هنگام بارندگی در مناطق مختلف استان ضروری است.

حیدری به لزوم بررسی اماکن بهداشتی، درمانی، بیمارستان‌ها، مسیل‌ها، سدها، سیل‌بندها، پل‌ها، مخابرات و محل گذر روان‌آب‌ها اشاره و اضافه کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از محل درآمد‌های بنا‌ها و تاسیسات میراث‌فرهنگی نسبت به عایق و پیشگیری از خسارت در زمان بارش اقدام کند.

وی یادآور شد: انتقال ارزاق مورد نیاز به‌ویژه مواد غذایی، نهاده‌های دامی و سوخت برای روستا‌های سخت‌گذر و ذخیره‌سازی آن از هم‌اکنون انجام شود تا کمبودی احساس نشود.

حیدری اظهار داشت: تمامی آسیب‌های موجود در بارندگی سال گذشته باید آسیب‌شناسی و امسال رفع شود و همه عشایر چهارمحال و بختیاری حداکثر تا پایان مهرماه جاری کوچ کنند.

برگزاری اردوی «فرزندان خورشید» با حضور ۳۰۰ کودک کار

وی گفت: فرمانداران و نیرو‌های امدادی مراکز قابل سکونت برای اسکان اضطراری را شناسایی و آماده کنند تا در صورت نیاز استفاده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سرعت اجرای تمامی پروژه‌های عمرانی استان افزایش و از چند جبهه کاری ادامه یابد.

حیدری افزود: دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری وسایل سنگین و نیمه‌سنگین خود را در خدمت مدیریت بحران قرار دهند تا در صورت لزوم از آن استفاده شود و در زمان بروز بحران، پیمانکاران و بخش خصوصی موظفند ماشین‌آلات خود را در اختیار مدیریت بحران قرار دهند.

وی یادآور شد: برقراری کشیک‌های نیرو‌های امدادی انجام و لیست آن اعلام شود و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نسبت به برنامه‌ریزی برای خودکفایی خدمات‌رسانی در زمان مدیریت بحران اقدام کند.

حیدری اظهار داشت: ایمن‌سازی و علامت‌گذاری جاده‌های چهارمحال و بختیاری تا قبل فصل بارش ضروری است.

وی تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر پایگاه‌های امدادی نیمه‌تمام را ضروری دانست و گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر تمامی ماشین‌آلات راهداری چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.

حیدری تاکید کرد: تمامی تجهیزات راهداری از اعتبارات مدیریت بحران تعمیر شود و فرمانداران بر روند این موضوع نظارت کنند.

مجلس و دولت چهاردهم در معرض آزمون بزرگ قرار دارند

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری نسبت به پیگیری برای دریافت ماشین‌آلات، تجهیزات و امکانات مورد نیاز در فصل بارش اقدام و نیرو‌های خود را سامان‌دهی کند.

حیدری تصریح کرد: محصولات کشاورزی استان هر چه سریع‌تر برداشت و در این راستا از توان ماشین‌آلات استان‌های همجوار بهره‌گیری شود.

وی تامین آرد مورد نیاز مناطق مختلف استان را ضروری دانست و یادآور شد: تمام جاده‌های اصلی باید پوشش مخابراتی لازم را داشته باشد و نقاط کور رفع شود.

حیدری اظهار داشت: شهرداری‌ها با سرعت نسبت به پاکسازی معابر، مسیل‌ها، آبراهه‌ها و مناطق دیگر اقدام کنند و سی. ان. جی. (CNG) و پمپ‌های بنزین مشکل و کمبود نداشته باشند.

وی گفت: در زمستان امسال نباید به‌هیچ‌وجه آب آشامیدنی مردم مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری قطع شود.

حیدری بیان داشت: تاکنون ۲۰۵ نقطه حادثه‌خیز در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های استان شناسایی شده است و از این تعداد ۱۷ مورد ایمن‌سازی و رفع سایر نقاط حادثه‌خیز با اولویت نقاط حساس‌تر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: ۴۷ روستای در معرض خطر در استان وجود دارد، که این روستا‌ها در معرض خطر سیلاب، زمین‌لغزش و رانش کوه قرار دارند که ایمن‌سازی و درجاسازی این روستا‌ها نیز در دست اقدام است.

واریز 1/000/000 تومان یارانه معیشتی برای بازنشستگان

حیدری ادامه داد: راه ارتباطی برخی روستا‌ها با اولین بارش برف با مرکز شهرستان قطع می‌شود از همین رو برای رفاه حال این روستائیان مواد غذایی و سوخت مورد نیاز آن‌ها تامین و ارسال شده است.



منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.
اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
اشتراک سه ماهه نماوا
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
اشتراک سه ماهه فیلیمو
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
ساعت هوشمند مدل K59 – Pro (ویدئو معرفی)
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,690,000تومان است.
شامپو نانو بدنه خودرو براق کننده و تمیز کننده تکرو 1.5 لیتر
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
مایع تمیز کننده شیشه خودرو تیزرو صنعت 4 لیتر
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
کیسه فریزر پلانگتون بسته 1000 عددی
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
تونر لافارر مدل مولتی اکتیو مناسب پوست های خشک و حساس حجم 170 میلی لیتر
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قرص جوشان ویتامین ث 1000 میلی گرمی یوروویتال بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قرص جوشان ویتامین C 1000 میلی گرم‌ های هلث بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت