18 شهریور 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

جوش زیر پوستی رو با این روش‌ها از بین ببر!

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

جوش زیر پوستی رو با این روش‌ها از بین ببر!

جوش زیر پوستی رو با این روش‌ها از بین ببر!


به گزارش فرتاک نیوز،

چندین راه برای درمان سریع جوش زیر پوستی  وجود دارد. یکی از راه‌های درمان مراجعه به پزشک است. به دلیل اینکه جوش زیر پوستی صورت و دیگر جوش‌ها به صورت برجستگی‌های عمیق رشد می‌کند، معمولا نامرئی یا کوچک هستند. با این وجود در بعضی اوقات، امکان رشد جوش‌های بزرگ زیر پوستی در بدن وجود دارد که به‌صورت خانگی یا با آنتی‌بیوتیک‌ها از بین می‌روند.

جوش کور یا زیر پوستی چیست؟

به جوش‌هایی که زیر پوست تولید می‌شوند، جوش کور یا جوش زیر پوستی گفته می‌شود. این جوش‌ها به سختی روی پوست نمایان می‌شوند و ناحیه زیرپوست را دردناک، قرمز یا ملتهب می‌کند. جوش‌های کور سر ندارند و به سختی می‌توان آن‌ها را از بین برد و با دیگر جوش‌ها مانند سر سفید و سر سیاه متفاوت است.

علت جوش زیر پوستی

علت جوش های زیر پوستی، مسدود شدن منافذ پوستی  است. منافذ سوراخ‌های ریز در پوست بدن هستند که با نام فولیکول مو هم شناخته می‌شود. باکتری‌ها، سلول‌های مرده پوست، مو و سبوم عوامل تاثیرگذار در مسدود شدن منافذ پوست هستند. وظیفه سبوم نرم نگه‌ داشتن پوست است و اگر بدن شما بیش‌از‌حد سبوم تولید می‌کند، چربی‌های سبوم در زیر پوست انباشته و باعث ایجاد چرک می‌شود. این چرک‌ها مانع رسیدن سبوم به سطح پوست خواهد شد و در ناحیه جوش ممکن است خشکی پوست و علائمی مانند درد، التهاب و… رخ دهد. سابقه خانوادگی، مصرف دارو، تغییرات هورمونی، عرق‌کردن، مصرف محصولات پوستی، استرس، اضطراب و… از دلایل مسدود شدن منافذ پوستی و ایجاد جوش زیر پوست هستند.

راهکارهایی برای بهبود و کاهش سردردهای میگرنی

انواع جوش زیر پوستی

در عکس جوش زیر پوستی مشخص شده است که این جوش‌ها در انواع مختلفی مانند سر سیاه، سر سفید، ملتهب و… رشد می‌کند. روش درمان هر کدام از این جوش‌ها متفاوت است. ما ابتدا شما را با انواع و سپس روش تخلیه جوش زیر پوستی آشنا می‌کنیم.

علائم جوش‌های زیر پوستی

جوش‌های کور انواع مختلفی دارند که می‌توان به سر سفید یا سر سیاه اشاره کرد. این جوش‌ها ابتدا به صورت زیر پوستی تولید می‌شوند. علائم اکثر جوش‌هایی که زیر پوست تولید می‌شوند، عبارتند از:

  • توده یا برآمدگی

  • درد یا ناراحتی روی توده و اطراف آن

  • تورم، التهاب یا قرمزی در ناحیه جوش

راه‌های تشخیص جوش‌های ریز زیر پوستی

علائم جوش کور یا زیر پوستی در صورت و دیگر نقاط بدن قابل تشخیص است. اگر در صورت خود درد زیادی احساس می‌کنید و به دنبال درمان جوش های ریز زیر پوستی صورت هستید، می‌توانید به یک متخصص پوست مراجعه کنید. جوش‌های کور خفیف در خانه هم قابل درمان هستند.

اگر شما تشخیص داده‌اید در زیر پوست خود یک جوش قرار دارد، بهتر است به آن دست نزنید و فشار ندهید. این کار باعث بیشترشدن التهاب و عفونت می‌شود. تمیز نگه‌داشتن پوست، فشارندادن جوش و استفاده از محصولات پوستی که منافذ پوست را مسدود نمی‌کند، می‌تواند در درمان شما و کاهش تولید جوش کور کمک کند.

از بین بردن جوش زیر پوستی

از یبن بردن و تخلیه جوش زیر پوستی بزرگ یا کوچک اگر طبق نظر پزشک انجام نشود، خطرناک است. اگر به دنبال درمان خانگی هستید، بهتر است اول دست‌های خود را بشویید و سپس از طریق راه‌های زیر خود را درمان کنید.

درمان‌های خانگی

اگر به دنبال درمان جوش های زیر پوستی در خانه هستید، باید به جوش فشار نیاورید؛ زیرا ممکن است باعث عفونت یا زخم شود. به جای ترکاندن جوشی که زیر پوست است، توصیه می‌شود از راه‌های زیر استفاده کنید.

  • از کرم درمان جوش زیر پوستی که پزشک توصیه می‌کند استفاده کنید. این کرم باکتری‌های زیر پوست را از بین می‌برد؛

  • 3 تا 4 بار در روز با استفاده از کمپرس گرم به مدت 10 تا 15 دقیقه، درد را کاهش دهید؛

  • با پزشک خود در خصوص استفاده از عسل یا روغن درخت چای صحبت کنید؛

  • اگر به دنبال درمان جوش زیر پوستی با دارو هستید، یک چسب مخصوص آکنه که پزشک توصیه می‌کند روی جوش قرار دهید؛ زیرا این چسب‌ها به دارو آغشته هستند.

درمان‌های بالینی

راه‌های قبل ممکن است در درمان شما تاثیری نداشته باشد. اگر به دنبال پماد جوش زیر پوستی یا دارو هستید، بهتر است پزشک اول اندازه جوش و مدل پوست شما را بررسی کند؛ زیرا برخی از داروها به پوست‌های خاص حساس است. با این وجود برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند در درمان تاثیرگذار باشد.

آنتی‌بیوتیک‌های موضعی

از بین بردن جوش های زیر پوستی با آنتی‌بیوتیک‌های موضعی امکان‌پذیر است. دارو و پمادهای زیادی وجود دارد که به درمان التهاب و جوش زیر پوست کمک می‌کند. پزشک ممکن است توصیه کند که به دلیل پوست حساسی که دارید، یک‌بار در روز از آنتی‌بیوتیک‌های موضعی استفاده کنید. با این وجود اگر پوست شما حساس نیست، پزشک می‌تواند توصیه کند تا 2 بار در روز از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده کنید.

این‌ها می‌توانند به خلاص شدن از شر هر گونه باکتری که در ایجاد جوش کور نقش دارند، کمک کند و التهاب را کاهش دهد. اگر دچار جوش های کور مکرر می‌شوید، چنین محصولاتی ممکن است به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در اطراف ناحیه آسیب دیده استفاده شود.

آنتی‌بیوتیک‌های موضعی 100% در درمان جوش‌ها تاثیرگذار نیستند و باید یک یا دو دارو مخصوص آکنه استفاده کنید. وظیفه یکی از داروها از بین بردن باکتری‌ها و دیگر دارو، خشک ‌کردن جوش‌های زیر پوست است.

آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی

جوش بزرگ زیر پوستی اغلب به کمک آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی درمان می‌شود. آنتی‌بیوتیک خوراکی به بیمارانی توصیه می‌شود که جوش‌های زیادی داشته و عفونی شده باشند. پزشک ممکن است از این بیماران بخواهد که از آنتی‌بیوتیک‌های موضعی استفاده نکنند؛ اما در پزشکی هر چیزی امکان دارد و شما باید شخصا به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

جمع بندی

جوش‌های خفیف بین 7 تا 14 روز درمان می‌شود. با این وجود ممکن است جوش کور تا چندین ماه در زیر پوست باقی بماند و با علائمی چون درد و سوزش همراه باشد. رفع جوش های زیر پوستی به چندین روش انجام می‌شود. بعد از مراجعه به متخصص پوست، پزشک نوع التهاب را که در نوع‌های مختلفی مانند سر سیاه، سر سفید یا آکنه کیستیک نمایان می‌شود، بررسی می‌کند. بعد از بررسی شرایط بیمار، پزشک از یکی از راه‌ها مانند درمان‌های بالینی یا خانگی به بیمار کمک می‌کند تا جوش از بین برود. توصیه می‌شود به‌جای تخلیه جوش زیر پوستی به صورت اینترنتی یا حضوری به متخصص پوست و مو مراجعه کنید؛ زیرا درمان جوش های زیر پوستی با ترکاندن آکنه انجام نمی‌شود؛ بلکه با راه‌هایی که پزشک توصیه می‌کند، بهبود می‌بخشد.



منبع: فرتاک نیوز

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.

قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,690,000تومان است.

قیمت اصلی 2,000,000تومان بود.قیمت فعلی 610,000تومان است.

قیمت اصلی 1,218,000تومان بود.قیمت فعلی 649,000تومان است.

قیمت اصلی 299,000تومان بود.قیمت فعلی 99,000تومان است.

قیمت اصلی 4,850,000تومان بود.قیمت فعلی 2,990,000تومان است.

قیمت اصلی 3,300,000تومان بود.قیمت فعلی 1,790,000تومان است.

قیمت اصلی 3,390,000تومان بود.قیمت فعلی 1,990,000تومان است.

قیمت اصلی 5,690,000تومان بود.قیمت فعلی 2,890,000تومان است.

قیمت اصلی 4,800,000تومان بود.قیمت فعلی 3,200,000تومان است.

اشتراک مطلب در :
بند انگشتینام و قیمت
اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
اشتراک سه ماهه نماوا
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
اشتراک سه ماهه فیلیمو
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
ساعت هوشمند مدل K59 – Pro (ویدئو معرفی)
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,690,000تومان است.
شامپو نانو بدنه خودرو براق کننده و تمیز کننده تکرو 1.5 لیتر
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
مایع تمیز کننده شیشه خودرو تیزرو صنعت 4 لیتر
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
کیسه فریزر پلانگتون بسته 1000 عددی
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
تونر لافارر مدل مولتی اکتیو مناسب پوست های خشک و حساس حجم 170 میلی لیتر
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قرص جوشان ویتامین ث 1000 میلی گرمی یوروویتال بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قرص جوشان ویتامین C 1000 میلی گرم‌ های هلث بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت