31 اردیبهشت 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

در تعطیلات عید به کدام شهرهای جنوبی برویم

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

در تعطیلات عید به کدام شهرهای جنوبی برویم


پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سفر به جنوب ایران در عید نوروز

با سفر به مناطق جنوبی در ایام عید می‌توانید در فعالیت‌هایی مثل ورزش‌های آبی شرکت کنید، به جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این منطقه مراجعه کنید و یا در طبیعت استراحت کنید و تجربه لذت‌بخشی از سفر خود کسب کنید. به دلیل افزایش تقاضا و ازدحام جمعیت مسافران در ایام عید باید به مسائلی چون بودجه، مقصد مورد نظر، رزرو اقامتگاه و حمل‌و‌نقل توجه شود. اگر در عید بلیط کیش یا قشم را تهیه کردید و به جنوب سفر کردید، استفاده از کرم ضد آفتاب و کلاه محافظ برای محافظت در برابر اشعه خورشید و احترام به آداب‌و‌رسوم جوامع جنوبی توصیه می‌شود.

سفر به چابهار و تماشای عجایب طبیعت

چابهار که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد، گنجینه‌ای از شگفتی‌های طبیعت را در خود جای‌داده است. این شهر دارای سواحل خیره‌کننده و آب‌وهوای معتدل است، به‌طوری‌که دمای آن به‌ندرت بالای 31 درجه سانتیگراد می‌رسد. آب‌و‌هوای متمایز و محیط آرام چابهار آن را به مقصد گردشگری مهمی در جنوب ایران تبدیل کرده است.

اعلام میزان رشوه داده شده به 4 فرد متهم در فساد فوتبال

جاذبه‌های چابهار

– کوه‌های مینیاتوری: این اشکال خارق‌العاده که در نزدیکی ساحل کچو تا خلیج گواتر واقع شده است، منظره‌ای منحصربه‌فرد و جذاب درست همانند مناظر ماورایی سیاره مریخ دارد.

– بندر گواتر: این بندر زیبا که به‌عنوان گوهر بهشتی در ساحل عمان هم شناخته می‌شود، در منطقه جنوب شرقی و در نزدیکی مرز پاکستان قرار دارد.

سفر به بندرعباس، بزرگترین بندر ایران

بندرعباس که قبلاً با نام بندر گمبرون شناخته می‌شد، یکی از دیدنی‌ترین شهرهای منطقه جنوب هرمزگان است. این شهر که اسکله شهید رجایی، بندر شهید باهنر و چندین مجتمع بزرگ صنعتی را در خود جای داده است، به قطب تجاری و صنعتی مهم در جنوب کشور تبدیل شده است. علاوه بر این، موقعیت جغرافیایی استراتژیک بندرعباس باعث هجوم مداوم گردشگران در طول سال و تعطیلات عید به این منطقه می‌شود. افرادی که بلیط هواپیما تهران قشم را نتوانستند پیدا کنند، می‌توانند با قطار به بندرعباس بروند و از آنجا به با کشتی‌های مخصوص به سمت قشم حرکت کنند.

جاذبه‌های دیدنی بندرعباس

بندرعباس مملو از آثار تاریخی است که بازتاب ادوار مختلف تاریخی آن است. این شهر دارای مساجد تاریخی و مکان‌های زیارتی متعددی است که در پس‌زمینه‌ای از دریا و کوه قرار گرفته‌اند و جاذبه‌های طبیعی استثنایی ایجاد کرده‌اند.

طرز تهیه خورش گلابی به روش‌های متفاوت

برکه‌های باران

آب‌انبارهای برکه باران که به خاطر گنبدهای زیبای خود شهرت دارند، یکی از جاذبه‌های برجسته خیابان 22 بهمن بندرعباس است. این مجموعه شامل پنج آب‌انبار با چهار دهنه اصلی ذخیره آب است و موزه مردم شناسی خلیج فارس را نیز در خود جای داده است.

معبد هندو

معبد تاریخی هندوها که به «معبد بت گوران» نیز معروف است، در قلب بندرعباس قرار دارد و با سنگ‌های مرمر و مرجان ساخته شده است.

معبد هندوها بندرعباس

مسجد دلگشا

مسجد دلگشا که از آن به‌عنوان «مسجد جامع بندرعباس» نیز یاد می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین مساجد این شهر است و به جامعه مسلمانان اهل سنت خدمات ارائه می‌کند. این بنای تاریخی بیش از 250 سال دارد.

مسجد گله‌داری

مسجد گله‌داری در محله اوزیها یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های تاریخی بندرعباس است. این مسجد مزین به مناره، نمازخانه، بارگاه و منبر است و از آثار ملی ثبت شده ایران است.

عمارت کلاه فرنگی

عمارت کلاه‌فرنگی که قدمت آن به دوران صفویه برمی‌گردد، بنایی تاریخی در مرکز شهر است که به دلیل معماری منحصربه‌فرد و کلاه مانندش، شهرت دارد. قبلاً به‌عنوان تجارتخانه مورداستفاده قرار می‌گرفت و توسط آب انبارها احاطه شده است.

قیمت محصولات ایران‌خودرو امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین سواری ایران‌خوردو چند؟

جزیره قشم در خلیج فارس

بلیط هواپیما قشم را تهیه کنید و به بزرگ‌ترین جزیره جنوب ایران سفر کنید. در جزیره قشم مجموعه‌ای از پدیده‌های طبیعی متنوع و آب‌وهوای منحصربه‌فردی در تعطیلات عید وجود دارد. این جزیره دارای شرایط آب‌وهوایی متغیر است. جشن سنتی صیاد هر سال نوروز، در قشم برگزار می‌شود. در این جشن ماهیگیران لباس‌های محلی جدید می‌پوشند و در فعالیت‌هایی از جمله رقص‌های محلی گروهی، اجرای موسیقی محلی و مسابقات ورزش‌های آبی شرکت می‌کنند.

سفر به آبادان

آبادان که زمانی به شهر اولین‌ها شهرت داشت، شهری پررونق و مدرن در ایران است. اولین سینمای روباز، ایستگاه آتش‌نشانی، پیتزا‌فروشی، مهدکودک، سالن بیلیارد، پیست اسکی و پتروشیمی ایران در این منطقه قرار دارد. گردشگرانی که از آبادان بازدید می‌کنند می‌توانند جاذبه‌هایی مانند جاده اروند، مسجد رنگونی‌ها، کلیسای گاراپت، رودخانه بهمن‌شیر و پل کابلی را کشف کنند.

زمان ایده‌آل برای بازدید از جزیره کیش

جزیره کیش یک انتخاب جذاب برای مسافرانی است که به دنبال تفریح، خرید و استراحت هستند. در این جزیره که در استان هرمزگان در بخش جنوبی ایران واقع شده است، طیف وسیعی از امکانات تفریحی، گردشگری و تجاری برای همه ترجیحات ارائه می‌شود. جزیره کیش، تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های دلپذیری دارد که میانگین دمای آن حدود ۲۷ درجه سانتی‌گراد است و به‌ندرت دما بیش از ۳۲ درجه سانتی‌گراد می‌شود. بلیط هواپیما تهران کیش یکی از بلیط‌های پرتقاضا برای خرید، قبل از شروع تعطیلات عید است.

تأیید مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان

جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش

جزیره کیش طبیعتی منحصربه‌فرد با آب‌های شفاف و صخره‌های مرجانی دارد. علاوه بر این، این جزیره مجموعه‌ای از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی را در خود جای داده است که ممکن است چندان شناخته نشده باشند:

– کشتی یونانی: این کشتی که متعلق به یونانیان بود، پس از غرق‌شدن در گل‌ولای، به یک جاذبه گردشگری محبوب تبدیل شده است.

– شهر باستانی حریره: این شهر باستانی که در بندر لنگه قرار دارد، نگاهی اجمالی به تاریخ این منطقه دارد.

– قنات کیش، پارک ساحلی سیمرغ، پارک ساحلی مرد ماهیگیر و پارک ساحلی مرجان

کیش: راهنمای سفر به جزیره| تفریحات، اقامت، هزینه‌ها

کلام آخر

با کاوش در مناطق جنوبی ایران، جاذبه‌های منحصربه‌فردی را کشف خواهید کرد که در هیچ‌ جای جهان یافت نمی‌شود. جنوب، از جمله بهترین و پرطرف‌دارترین مقاصد گردشگری در تعطیلات عید است. در این مقاله سعی کردیم بهترین شهرهای جنوبی را برای سفر در عید نوروز معرفی کنیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشد.



منبع: نامه نیوز

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
آیا با بارش‌های سنگین اخیر خشکسالی و بحران کمبود آب به پایان رسید؟
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.
اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
تخفیف 20 درصد اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,790,000تومان است.
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت