31 اردیبهشت 1403
Search
Close this search box.
Tehran 15°C
جدیدترین اخبار

فوری/ آغاز واگذاری زمین رایگان دولتی به خانوارها با کد ملی

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

فوری/ آغاز واگذاری زمین رایگان دولتی به خانوارها با کد ملی


دولت در اقدامی جذاب به اهدای زمین رایگان به برخی از خانوارها کرده است. دریافت زمین رایگان دارای شرایط خاص می باشد. برای اطلاع از شرایط دریافت زمین رایگان تا انتهای خبر با ما همراه باشید.

شرایط دریافت زمین رایگان | این افراد زمین با اجاره ۹۹ ساله می‌گیرند

وزیر راه و شهرسازی گفت: اراضی به اساتید به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار می‌شود و عملاً قیمت زمین در این طرح برای استادان دانشگاه‌ها به صفر رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۸ بهمن در چهاردهمین جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، از آغاز عملیات اجرایی احداث بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان خبر داد؛ مهرداد بذرپاش در این جلسه که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: امروز عملیات ساخت بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان آغاز شد که در این عملیات، علاوه بر احداث مسکن کارکنان و استادان دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های متأهلی نیز آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخش عمده اراضی تأمین شده در این طرح، اراضی مازاد خود دانشگاه‌ها است و این کار با توافق وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است. در اجرای این طرح، نظر رؤسای دانشگاه‌ها نیز اخذ شده است.

خبر مهم در مورد تعطیلی شنبه‌ ها

عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه مسکن، همواره یکی از دغدغه‌های استادان دانشگاه‌ها بوده است، افزود: این طرح، شروع و آغازی بر اجرای ساخت مسکن‌های دانشگاهیان به شمار می‌رود و امیدوارم که تعداد این واحدها در آینده افزایش یابد.

بذرپاش با بیان اینکه ساخت خوابگاه برای دانشجویان متأهل، تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی در همکاری با سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها است، گفت: در گذشته تعداد ساخت خوابگاه‌های متأهلی کم بود که تلاش کردیم تا در دولت سیزدهم این موضوع را در برنامه قرار دهیم و امروز این کار به ثمر نشسته است.

وی تاکید کرد: اراضی در این طرح به اساتید به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار می‌شود و عملاً قیمت زمین در این طرح برای استادان دانشگاه‌ها به صفر رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با تسهیلات بانک‌ها و کمکی که دانشگاه‌ها به استادان می‌کنند و آورده خود متقاضیان، هزینه ساخت تأمین می‌شود. در اجرای این طرح، باید کمیسیون ماده ۵ استان‌ها برگزار شده و مجوزهای تغییر کاربری این اراضی صادر شود. بخشی از این واحدها وارد فرآیند ساخت شدند.

خبر فوری برای دانش آموزان ؛ لغو امتحانات نهایی روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت

بذرپاش گفت: ساخت ۶۰ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی دانشگاهیان امروز در بیش از ۱۵۰۴ هکتار اراضی آغاز شد. از این میزان، ۳۰ هزار و ۵۶۶ واحد متعلق به اساتید و کارکنان دانشگاه‌های سراسری، ۵۸۰۰ واحد متعلق به خوابگاه‌های متأهلی است که مجموع مسکن کارکنان و اساتید و خوابگاه‌های متأهلی در اراضی به مساحت ۵۴۷.۷ هکتار اجرا خواهد شد. همچنین، ۲۳ هزار و ۸۱۹ واحد نیز در زمینی به مساحت ۹۵۷ هکتار برای اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد احداث می‌شود.

چه کسانی زمین رایگان می گیرند؟

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از واگذاری زمین رایگان به خانوارها در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

محمد علی زهره ای، گفت: سیاست های کلان رئیس جمهور در خصوص جوانی جمعیت ابلاغ و اقدامات قانونی برای هدایت کشور به سمت وسوی تحقق این هدف انجام شده است.

او با بیان اینکه در همین چارچوب در سال ۱۴۰۲، عملیات اجرایی در دو مرحله در حوزه وزارت راه و شهرسازی نیز انجام شده است، ادامه داد: همزمان با دهه مبارک فجر، جشن اهدای زمین رایگان به ۲۱۹ خانوار مشمول قانون حمایت از جوانی جمعیت را شاهد هستیم.

توسعه زیرساخت‌های ورزشی در تبریز الگوی خوبی برای سایر شهرهاست

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از برنامه ریزی برای واگذاری زمین رایگان به بیش از ۱۲۰ هزار خانوار در اقصی نقاط کشور خبر داد و تاکید کرد: اگر این هدف محقق شود، اقدام بی سابقه سراسری در سال آینده خواهد بود.

زهره ای با تاکید بر اینکه هم وطنان در آینده ای نزدیک، خبرهای بیشتر و بهتری از این واگذاری ها را خواهند شنید، تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی با جدیت هرچه تمام تر، پیگیر تحقق برنامه های وزارتخانه در این زمینه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه همه برنامه های وزارت راه و شهرسازی در راستای طرح جوانی جمعیت در حال تحقق است، گفت: در همین راستا، زمین رایگان به بیش از ۱۳۰ هزار خانوار در سال آینده، به واجدین شرایط واگذار می شود.

متقاضیان دریافت زمین رایگان ثبت نام کنند

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: میزان واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده تا پایان سال ۱۴۰۵ به ۷۰ درصد خواهد رسید.

انتخابات الکترونیکی؛ آزمونی که دولت در آن سربلند شد

مجید جودی شنبه شب در جمع خبرنگاران در گرگان اظهار کرد: پنج میلیون و ۶۰۰ خانه روستایی در مناطق مختلف کشور وجود دارد. از سال ۱۳۸۴، که آغاز توجه به منازل روستایی بود تا ابتدای دولت سیزدهم ۴۹ درصد این منازل مقاوم‌سازی شده بود که در دولت سیزدهم تاکنون چهار صد به این میزان افزوده است.

وی خاطرنشان کرد: این روند ادامه خواهد داشت و تا سال ۱۴۱۰ می‌توانیم مدعی پایان مقاوم‌سازی منازل روستایی شویم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ۳۸۲ هزار مسکن روستایی که دولت سیزدهم کار ساخت آن را آغاز کرده و ۲۱۰ هزار واحد را هم به بهره‌برداری رسانده، تا پایان سال جاری مجموع کل واحدهای بهره‌برداری شده به ۳۱۰ هزار واحد خواهد رسید.

جودی افزود: امسال نیز از محل اعتبارات سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی دیگر خواهیم بود که تا پایان دولت سیزدهم مجموع کل واحدهای احداثی را به یک میلیون خواهیم رساند.

وی ادامه داد: واجدین طرح نهضت ملی مسکن چنانچه بخواهند در روستاها اقدام به ساخت منزل کنند، بدون شرط اهل روستای مورد نظر بودن، زمین را در قالب اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم و آنان می‌توانند از تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن یا مسکن روستایی استفاده کنند.

پرسپولیس محکوم به برد است/ مبادا تیم خوزستانی را دست‌کم بگیریم

وی یادآور شد: در راستای اجرای طرح مسکن حمایتی با کمک دستگاه‌های متولی، ۷۵ هزار واحد مسکونی را در این قالب قرار دادیم.



منبع: دیجی سرگرمی

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.
اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
تخفیف 20 درصد اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,790,000تومان است.
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت