6 مرداد 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

تدریس زبان عربی و انگلیسی در مهد کودک مجاز است؟

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

تدریس زبان عربی و انگلیسی در مهد کودک مجاز است؟

مسعود تهرانی فرجاد درباره ممنوعیت آموزش زبان خارجی در کودکستان‌ها اظهار کرد: طبق اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت، آموزش زبان خارجی در دوره‌های بعد از ابتدایی شروع می‌شود و منظور از زبان خارجی فقط زبان انگلیسی و لاتین نیست بلکه زبان عربی را هم شامل می‌شود. ممنوعیت آموزش زبان خارجی در کودکستان‌ها جدید نیست و مسبوق به سابقه است، اما از زمان تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به معنای مدیریت یکپارچه نظام تعلیم و تربیت کودک مطرح شد.

وی در رابطه با اهمیت هویت ملی و آموزش و یادگیری گفت: کودکانی که در مناطق دو زبانه هستند باید زبان معیار به آن‌ها آموزش داده شود.

تهرانی با بیان اینکه آموزش زبان خارجی به ویژه زبان انگلیسی برای کودکان زیر ۷ سال و کودکان فارسی زبان الزامات خاص خودش را می‌خواهد، تاکید کرد: از لحاظ روانشناختی کودکان در بستر محیط هویتی ایرانی با زبان فارسی زندگی می‌کنند و آموزش زبان غیر به آن‌ها از نظر رسمی شدن و سازوکار آموزشی محل تأمل است.

مدیرکل پژوهش، برنامه ریزی و تبیین ضوابط سازمان‌های تعلیم و تربیت کودک یادآور شد: اینکه برخی کشور‌های اروپایی زبان‌های انگلیسی و فرانسوی و … را به کودکان زیر ۷ سال خود آموزش می‌دهند به دلیل اشتراکات پایه‌ای آنهاست، اما زبان فارسی این اشتراک پایه‌ای را با زبان انگلیسی ندارد و با زبان عربی اشتراکات فراوانی دارد.

انتشار اولین گزارش وضعیت هوش‌مصنوعی در صنعت مالی ایران

وی، گفت: ما به عنوان متولی قانون نظام تعلیم و تربیت ملزم به رعایت و اجرای قانون هستیم و از طرف دیگر، مرکز و برنامه آموزشی تربیتی نیز باید همسو و هماهنگ با قوانین رسمی عمل کند درغیراین صورت یعنی غیرقانونی عمل می‌کند.

تهرانی، افزود: سازمان از سال ۱۳۹۹ طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسمیت پیدا کرد و امور تعلیم و تربیت زیر ۷ سال به آموزش و پرورش سپرده شد و طبق اسناد بالادستی و قوانین حاکم بر نظام تعلیم و تربیت کشور هم، آموزش‌ها در دوره عوان کودکی (پیش دبستانی)، رسمی و غیراجباری شناخته شد.

مدیرکل پژوهش، برنامه ریزی و تبیین ضوابط سازمان‌های تعلیم و تربیت کودک در برنامه‌ای رادیویی ادامه داد: منظور از رسمی بودن آموزش در دوران پیش دبستانی این است که برنامه و اهداف و رویکرد و محتوا و نقش نیروی انسانی رسمیت دارد و تابع قوانین و ضوابطی است و غیراجباری بودن هم به این دلیل است که خانواده اولین محیط تربیتی کودکان است.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه کل تعلیم و تربیت زیر ۷ سال به سازمان ملی تعلیم و تربیت کشور (سازمان ملی کودک) سپرده شده است اظهار کرد: سازمان ملی کودک طی یک سال گذشته کل مجوز‌های مهد‌های کودک و پیش دبستانی را از سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش دریافت کردند و مجوز‌های آن‌ها مرحله به مرحله در این فرآیند تطبیق و احراز شرایط می‌شوند.

کی ساعت ۱۲ و نیم شب اذان گفت؟ /ساعتش را جلو برده بود، هم من را سر کار گذاشته بود هم بچه‌ها بیدار شده بودند



منبع: خبر فوری

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.
اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
اشتراک سه ماهه نماوا
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
اشتراک سه ماهه فیلیمو
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
ساعت هوشمند مدل K59 – Pro (ویدئو معرفی)
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,690,000تومان است.
شامپو نانو بدنه خودرو براق کننده و تمیز کننده تکرو 1.5 لیتر
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
مایع تمیز کننده شیشه خودرو تیزرو صنعت 4 لیتر
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
کیسه فریزر پلانگتون بسته 1000 عددی
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
تونر لافارر مدل مولتی اکتیو مناسب پوست های خشک و حساس حجم 170 میلی لیتر
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قرص جوشان ویتامین ث 1000 میلی گرمی یوروویتال بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قرص جوشان ویتامین C 1000 میلی گرم‌ های هلث بسته 20 عددی
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت