30 اردیبهشت 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

تنها راه برای حل مشکلات، مشارکت و حضور فعال سیاسی اجتماعی است

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

تنها راه برای حل مشکلات، مشارکت و حضور فعال سیاسی اجتماعی است


حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی:



حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، چهارشنبه شب مهمان برنامه «جهان آرا» شبکه افق بود.




پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در برنامه «جهان آرا» شبکه افق گفت: اگر جامعه‌ای بخواهد روبه‌رشد و آبرومند باشد، آگاه به مسئولیت‌های خودش باشد و فعالیت‌های آگاهانه داشته باشد، این موضوع به میزان فعالیت طبقه متوسط، گروه های تشکل یافته اجتماعی غیر حکومتی و غیر دلتی متکی است و این جامعه رشد یافته است. جامعه‌ای بالنده است و می‌تواند مراحل کمال را پشت سر بگذارد که در بستر وسیع اجتماعی، احساس مسئولیت و تکلیف‌مداری، کمک و تعامل اجتماعی شکل بگیرد که در جامعه‌شناسی امروز آن را طبقه متوسط گسترده و قدتمند حضور فعال داشته باشد و آگاهی بخش باشد. طبعاً در چنین جامعه جوامعی گروه‌های مرجع دینی یا تشکل ها و احزاب یا گروه های مردم نهاد بسیار نقش آفرینند. رشد اجتماعی بر اساس میزان فعالیت این گروه ها سنجیده می شود.

پورمحمدی در ادامه افزود: با نگاهی به تاریخ در می یابیم یکی از دلایلی که جامعه ایرانی جامعه ای آگاه و هوشیار بوده است و حتی توانسته بر حوزه تمدنی پیرامونی خود اثر گذارد، جامعه ایران یک جامعه هوشیار، متفکر و بالنده و فعال در حوزه فرهنگ اجتماعی بوده و این مهم به دلیل گستردگی طبقه متوسط است. هیچگاه در ایران، حکام، پادشاهان و سلاطین، مطلق العنان نبوده و اصناف یا روحانیون یا طبقات مختلف اجتماعی نقش آفرین بوده اند و یک فضای متعادل اجتماعی را حفظ می کرده اند. پس از اسلام این موضوع را گسترده تر شاهد هستیم.

انتخابات الکترونیکی؛ آزمونی که دولت در آن سربلند شد

پورمحمدی تأکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی هم به دلیل گسترش طبقه اجتماعی و نهادهای مدنی است.

حکومت حق عمومی مردم است

پورمحمدی در پاسخ به این پرسش که داغ شدن بحث شفافیت به افزایش مشارکت کمک می کند یا خیر گفت: بحث شفافیت مهم است و جزو نیازهای ضروری جامعه است. جامعه برای آنکه بتواند خوب فکر کند و خوب تصمیم بگیرد باید در جریان اتفاقات و تصمیمات قرار بگیرد. خصوصاً که از منظر دینی و قانونی هم متدقدیم که حکومت حق عمومی مردم است. این مردم هستند که باید وضعیت مدیریت کشور را تعیین کنند.

او در ادامه اضافه کرد: یکی از ابزارهایی که مردم را هوشیار سازد تا بتوانند رسالت خود را انجام دهند، آگاهی واضح از مسائل و تحولات است که تنها راهش شفافیت است.

پورمحمدی در بخشی دیگر از سخنانش در برنامه «جهان آرا» گفت:مشارکت مردم، علل فراوانی دارد. مردم باید بدانند حضورشان مهم و اثربخش است. مردم اگر بدانند که رای و سخن‌شان اثر دارد حتماً مشارکت می‌کنند. مردم اعتماد به این رفت و برگشت های اجتماعی باید داشته باشند. مسئولین باید پای قول هایی که می دهند باشند. حوادث مهمی در کشور رخ می دهد، مسئولین نه عذرخواهی می کنند نه استعفا می دهند.

صهیونیست ها خواستار برکناری نتانیاهو شدند

IMG_1212

پورمحمدی با اشاره به فضای نسبتا سرد انتخابات گفت: تجربه تاریخی اغلب جوامع مختلف نشان داده با مبارزه مثبت به هدف ه رسیده اند. انتقادهایی به رد و تایید صلاحیت ها وجود دارد، بنده هم انتقاد دارم؛ انتقاد سر جایش اگر بنشینیم و زانوی غم بغل بگیریم و بی تفاوت بشیم، مشکلات حل می شود؟ نق بزنیم و دیگران را تضعیف روحیه کنیم، مشکلات کشور حل می‌شود؟ اگر اینطوری بود که انقلاب پیروز نمی‌شد. در جنگ پیروز نمی شدیم. پس قاطعانه می گویم تنها راه [برای  حل مشکلات] مشارکت و حضور فعال سیاسی اجتماعی است.



منبع: نامه نیوز

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.
اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
تخفیف 20 درصد اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,790,000تومان است.
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت