31 اردیبهشت 1403
Search
Close this search box.
Tehran 15°C
جدیدترین اخبار

فوری/ درگذشت دردناک خواننده معروف کشور دقایقی قبل

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

فوری/ درگذشت دردناک خواننده معروف کشور دقایقی قبل


فرامرز اصلانی، خواننده ایرانی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در ۶۹ سالگی درگذشت.

فرامرز اصلانی، خواننده ایرانی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان و پس از یک مدت طولانی تحمل این بیماری، سرانجام در سن ۶۹ سالگی درگذشت. مرجان اصلانی، همسر این خواننده سرشناس موسیقی پاپ در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «در شامگاه روز اول فروردین ۱۴۰۳، سرطانی جانسوز فرامرز اصلانی، شاعر، خواننده، آهنگساز، روزنامه‌نگار و یک انسان خوب را همراه با نسیم بهاری با بدرودی همیشگی با خود برد، در‌حالیکه دستانش در دستان عزیزانش بود.»

چند هفته پیش فرامرز اصلانی خبر از ابتلایش به سرطان داده بود و اعلام کرد که قصد دارد باقیمانده سال ۱۴۰۲ را به درمان و مراقبت از روحیه‌اش اختصاص دهد. آقای اصلانی در پستی اینستاگرامی به زبان فارسی و انگلیسی نوشته بود: «همانند یک مسافر در این راه پیچیده، من نیز سایه سرطان را لمس کردم؛ بنابراین اعلام می‌کنم که قصد دارم باقیمانده این سال را به درمان و مراقبت از روحیه‌ام اختصاص دهم. با هر سپیده‌دم، قلب من شجاعت بیشتری پیدا می‌کند و جان را با اندیشه و انرژی بیشتری برمی‌انگیزد تا گامی در مسیر بهبودی بردارم.»

خبر فوری برای دانش آموزان ؛ لغو امتحانات نهایی روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت

بیوگرافی فرامرز اصلانی خواننده ایرانی

فرامرز اصلانی خواننده و آهنگساز محبوب ایرانی در سبک پاپ می‌باشد. او متولد تیر ماه 1333 است و تحصیلات خود را در خارج از کشور گذارنده و به ایران بازگشته است اما پس از انقلاب اسلامی دوباره خاک ایران را ترک کرده و در انگلستان به فعالیت‌های هنری خود ادامه داده است.

چکیده ای از زندگینامه فرامرز اصلانی

نام اصلی: فرامرز حسین زاده

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ماه ۱۳۳۳ ( ۱۳ ژوئیهٔ ۱۹۵۴ )

محل تولد: تهران

حوزه فعالیت: آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازنده‌ی گیتار، خواننده پاپ

فرامرز اصلانی تحصیلات خود را در رشته‌ی روزنامه نگاری دانشگاه لندن گذرانده است. وی پس از فارغ التحصیلی در این زمینه مشغول به کار شد و نوشته‌هایی را با زبان‌های انگلیسی و فارسی به انتشار رساند.

درگذشت

او در سال ۱۹۷۲ از انگلستان به لس آنجلس سفر کرد و به مدت ۴ سال در آنجا ساکن ماند اما پس از آن به ایران آمد و در یکی از روزنامه‌های انگلیسی زبان به نام تهران ژورنال(Tehran Journal)  به فعالیت روزنامه نگاری‌اش ادامه داد.

پس از انقلاب  اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ او به همراه خانواده‌اش بازهم کشور را ترک کردند و در انگلستان سکونت یافتند. و در این دوره  هم ‌زمان به دنبال کردن فعالیت‌های رسانه‌ای و موسیقایی‌اش پرداخت.

«جشن بزرگ امام رضایی‌ها» در مشهد برگزار می‌شود

نگاهی به کارنامه هنری فرامرز اصلانی

در سال ۱۹۷۷ توجه کمپانی CBS به او جلب شد.

اولین مجموعه از آثار موسیقی فرامز اصلانی با نام «دلمشغولی ها» یا «اگه یه روز» که شامل ده آهنگ می باشد با همکاری کمپانی سی بی اس رکوردز اینترنشنال (en) منتشر شد که در زمان کوتاهی به یکی از آثار پر فروش در همان سال رسید.

علاوه بر موسیقی پاپ فارسی همچنین به گیتار و سه‌تار بسیار مسلط میباشند و سازهای دلنشینی را مینوازند.

با اینکه آلبوم های وی در ایران مجوز پخش ندارند اما آثاری چون آهوی وحشی و شعری از حافظ بارها از رادیوی جمهوری اسلامی ایران به گوش مردم رسیده است.

از مهم‌ترین آثار ایشان که در ایران هم به محبوبیت زیادی رسید میتوان از آلبوم‌های «دلمشغولی‌ها» و «روزهای ترانه» و «اندوه» نام برد.

نام آلبوم های فرامرز اصلانی 






دلمشغولی ها 1977   رومی (همکاری فرامرز اصلانی، داریوش و رامش) – 2003
به یاد حافظه – 1987  خط سوم – 2010 
نیمه شب تا بامداد – 2017 

ازدواج و همسر فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی دو مرتبه ازدواج کرده است و از همسر سابق خود دو دختر هنرمند به نام های فدرا و رکسانا دارد که این دو هم مانند پدرشان در زمینه موسیقی به فعالیت پرداخته اند.

آهنگ اگه یه روز فرامرز اصلانی

در آمریکا سال ۷۲ یا ۷۳ شبی قرار بود من جایی برم. توی راه بارون گرفت. من هم با حرکت و صدای برف پاک کن های ماشین شروع کردم به زمزمه کردن. وقتی به مقصد خودم رسیدم تقریباً آهنگ اگه یه روز ساخته شده بود همون شب هم با گیتارم توی جمع این آهنگ رو خوندم و همه خوششون اومد و در نهایت اون آهنگ ساخته شد.

درگذشت

ابتلای فرامرز اصلانی به سرطان

فرامرز اصلانی در اسفند 1402 در پستی اینستاگرامی به زبان فارسی و انگلیسی نوشت: همانند یک مسافر در این راه پیچیده، من نیز سایه سرطان را لمس کردم. بنابراین اعلام می‌کنم که قصد دارم باقیمانده این سال را به درمان و مراقبت از روحیه‌ام اختصاص دهم. با هر سپیده‌دم، قلب من شجاعت بیشتری پیدا می‌کند و جان را با اندیشه و انرژی بیشتری برمی‌انگیزد تا گامی در مسیر بهبودی بردارم.»

او در بخش دیگری از این نوشته آورده است: «پس عزیزانم، من قول می‌دهم که آسمانی از سفر خود را به عنوان یک مسافر در این آب‌های ناشناخته همراه با شما به اشتراک بگذارم، با وعده‌ دوباره‌ ملاقات زیر آغوش تابش نور در سپیده‌دم در سال ۱۴۰۳.»

منبع: فرارو



منبع: دیجی سرگرمی

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.
اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
تخفیف 20 درصد اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,790,000تومان است.
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت