20 اردیبهشت 1403
Search
Close this search box.
جدیدترین اخبار

۲۳۲ واحد راکد در این دولت به چرخه تولید بازگشت

بعد از شرکت در نظرسنجی نتیجه نمایش داده خواهد شد.

مالک هستید یا مستاجر؟

۲۳۲ واحد راکد در این دولت به چرخه تولید بازگشت



به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا در دیدار با سیدمجید هدایت مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت، افزود: استان ایلام، استانی غنی است که با این همه ظرفیت و پتانسیلی که در استان وجود دارد در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

وی اظهار داشت: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و  گردشگری سلامت دارد و با توجه به اینکه نزدیکترین مرز با کشور عراق است باید در این حوزه‌ها کار شود و استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار ایلام تصریح کرد: در حوزه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب نفت و گاز مورد توجه بوده است و هیجده کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

بهرام نیا تاکید کرد: استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد و بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است که باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تامین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با حضور تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد و شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

بهرام نیا با بیان اینکه در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان اقدامات قابل قبولی انجام  و سد میمه از پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی برخوردار است، افزود: در دولت سیزدهم در مهار آب‌های سطحی اقدامات بسیار ارزشمندی شده است و آبی که مهار می‌شود در صنعت، شرب و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به پارک پلی‌پروپیلن اظهار داشت: به زودی تیمی وارد استان می‌شود و واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

بهرام‌نیا بیان داشت: فاز اول سامانه گرمسیری تکمیل شده و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود. پتروشیمی دره‌شهر در مرحله ‌نهایی برای آغاز کار اجرایی و پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با افتتاح این طرح‌ها تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید در استان ایجاد خواهد شد.

همچنین مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت در این دیدار گفت: استان ایلام ظرفیت بالایی در حوزه نفت و گاز دارد که در کشور اثرگذار است و می‌تواند در جهش تولید هم نقش‌آفرین باشد.

سید مجید هدایت افزود: طبق تاکید وزیرکشور، این سفر برای برای شناسایی مشکلات و بررسی ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، صنعت، آب و پسماند انجام شد و در این سفر ظرفیت‌ها شناسایی و مشکلات احصا و در نشست و کارگروهی مشترک در مرکز، این مسایل و مشکلات مطرح و برای آن‌ها چاره‌اندیشی خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و توسعه منطقه‌ای تشکیل شد که موضوعات مهم و کلان هر منطقه در این قرارگاه مطرح و دنبال می‌شود،اظهار داشت:در حوزه آب تحولی در استان صورت گرفته است.

دستیار ویژه وزیر کشور گفت: پیگیری‌های لازم برای  فعال شدن چهار بازارچه مهران، هلاله شمالی، چیلات و چنگوله ادامه دارد ولی  ضروری است که کارگروه مشترک مرزی بین دو استان ایلام و استان‌های هم مرز ایلام در کشور عراق برای فعال‌سازی بازارچه‌ها  تشکیل شود تا بتوانیم در بازه زمانی مشخصی این بازارچه‌ها را فعال کنیم‌.



منبع: خبرگزاری برنا

ادامه مطلب
پاسخ‌ به پرسش‌های نسل جدید با مبانی ابن‌عربی ممکن است

آیا این مطلب مفید بود؟

بله
خیر
از بازخورد شما متشکریم! نظر شما ثبت گردید.

  • مناسب برای آقایان و بانوان
  • جنس بدنه فلز ظریف و ضد رسوب گرد و غبار
  • حس‌گرها: شمارشگر ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون، فشارسنج (Barometer)، گام شمار
  • قابلیت مکالمه مستقیم
  • منبع شارژ مگنتی و …

 

ساعت هوشمند بی نظیر K59 Pro را با 70 درصد تخفیف بخرید

مشاهده بیشتر و خرید

اشتراک مطلب
بند انگشتینام و قیمت
تخفیف 20 درصد اشتراک یکماهه نماوا
قیمت اصلی 119,000تومان بود.قیمت فعلی 95,200تومان است.
قیمت اصلی 349,000تومان بود.قیمت فعلی 244,300تومان است.
قیمت اصلی 420,000تومان بود.قیمت فعلی 294,000تومان است.
قیمت اصلی 6,000,000تومان بود.قیمت فعلی 1,790,000تومان است.
قیمت اصلی 73,000تومان بود.قیمت فعلی 50,990تومان است.
قیمت اصلی 43,600تومان بود.قیمت فعلی 30,660تومان است.
قیمت اصلی 185,000تومان بود.قیمت فعلی 106,000تومان است.
قیمت اصلی 169,850تومان بود.قیمت فعلی 76,800تومان است.
قیمت اصلی 65,420تومان بود.قیمت فعلی 19,460تومان است.
قیمت اصلی 65,000تومان بود.قیمت فعلی 15,870تومان است.
بند انگشتینام و قیمت